کد خبر: ۵۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
یزدـ استاندار یزد گفت: برخی مؤلفه های موجود در فرهنگ عمومی جامعه که مانع رشد و توسعه پژوهش است، باید از میان برداشته شود.

به گزارش آرانیوز:محمدعلی طالبی صبح امروز در مراسم اختتامیه برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری یزد با اشاره به جایگاه ارزنده استان در کشور به لحاظ اقتصادی و صنعتی همچنین وجود دانشگاه‌ها، اعضای هیأت علمی و مراکز تحقیقاتی برجسته و نیز مهیا بودن زمینه های انجام تحقیق و پژوهش در استان، بر رشد و توسعه پژوهش برای رفع نیازهای داخلی، تحقق اهداف سال جهش تولید و دستیابی به محورهای اقتصاد دانش بنیان در استان تأکید کرد.

وی افزود: تعمیم و ترویج روحیه پژوهش در بین دانش آموزان و دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین نیازهای جامعه مستلزم همکاری جمعی و تعامل تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است و در این صورت است که مؤلفه های موجود در فرهنگ عمومی جامعه که مانع رشد و توسعه پژوهش است، برداشته می شود.

دریافت موافقت اصولی برای ایجاد اولین پهنه علم و فناوری کشور در یزد

رئیس دانشگاه یزد نیز در این مراسم، هفته پژوهش امسال را هفته ای با برکت برای استان به لحاظ دریافت موافقت اصولی برای ایجاد اولین پهنه علم و فناوری در کشور همچنین افتتاح طرح جامع پارک علم فناوری پس از سالها دانست.

قاسم برید لقمانی افزود: بنابر مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نامگذاری اولین روز هفته پژوهش در تقویم ملی این هفته به نام «پژوهش و فناوری: مدرسه و دانشگاه» بیانگر اهمیت و لزوم بها دادن بیش از پیش پژوهش در بین دانش آموزان است.

وی بیان کرد: برگزاری ایده شوی شهروند دانش آموز با موضوع کاهش آلاینده های محیطی که با همکاری شهرداری یزد و اداره کل آموزش و پرورش و با هدف ترویج فرهنگ پژوهش در حال برگزاری است، خلاقیتی بود که امسال در برنامه های هفته پژوهش استان دیده شد.

بریدلقمانی با اشاره به عنوان دومین روز هفته پژوهش به «پژوهش و فناوری: مشارکت ملی، ترویج دستاوردهای پژوهشی» گفت: ترویج دستاوردهای پژوهشی، مشارکت ملی و همگرایی تمامی سازمان ها و نهادها را می طلبد که در این باره نمایشگاه مجازی دستاورهای پژوهش و فناوری (فن بازار) نمود برجسته ای دارد و علاوه بر آن امضای تفاهم نامه ها و قراردادهای سرمایه گذاری که در این مراسم شاهد آن هستیم، نمونه ای از مشارکت بین سازمان هاست.

در این مراسم از پژوهشگران برتر استان یزد تجلیل شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار