کد خبر: ۵۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
بجنورد- رئیس هیئت قایقرانی خراسان شمالی با بیان اینکه احداث نخستین پیست بین‌المللی روئینگ ایران در بجنورد، طرحی بین‌المللی است، گفت: طرح مورد نظر ۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش آرانیوز:هادی راضیان  با بیان اینکه احداث نخستین پیست بین‌المللی روئینگ ایران در بجنورد، طرحی بین‌المللی است و می‌تواند خراسان شمالی را در منطقه مطرح کند، اظهار کرد: نبود پیست استاندارد قایقرانی به خصوص در رشته روئینگ در کشور، ملی‌پوشان و ورزشکاران این رشته را دچار مشکل نموده و موجب خروج ارز از کشور به واسطه برگزاری اردوهای برون مرزی می‌شود لذا با احداث آن زمینه برای برگزاری اردوهای داخلی و خارجی و مسابقات بین‌المللی قایقرانی در خراسان شمالی فراهم می‌شود.

رئیس هیئت قایقرانی خراسان شمالی تصریح کرد: قایقرانی رشته‌ای جذاب و پرطرفدار است و از سال ۱۳۸۴ قایقرانی را در استان پایه گذاری کردیم و با توجه به شرایط خاص و قدرت بدنی مناسب ورزشکاران استان بیش از ۳۰ نفر از آنها توانستند به تیم‌های ملی راه پیدا کنند و چهار تن از آنها موفق به کسب مدال جهانی و آسیایی شده‌اند.

وی افزود: با توجه به قرارگیری بجنورد در میانگین ارتفاع هزار و ۱۰۰ متر از سطح دریا، دارای بستری مناسب برای احداث این پیست می‌باشد و با توجه به همین شرایط خاص از گذشته تا کنون اردوهای ملی و مسابقات کشوری متعددی را در سد شیرین دره برگزار کردیم و تمامی ورزشکاران ملی در مسابقات آسیایی موفق به کسب مدال شده‌اند.

راضیان بیان داشت: جانمایی این پیست در ضلع شمالی شهر و در کنار مجموعه ورزشی شهیدعلی دخت می‌باشد و طبق برآوردهای انجام شده بودجه‌ای بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان نیازمند است.

رئیس هیئت قایقرانی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه احداث پیست مورد نظر باعث درآمد سالیانه ۶ میلیارد تومان خواهد شد، گفت: از دیگر فواید احداث آن می‌توان به رونق گردشگری با احداث بوم گردی و جذب توریست ورزشی، گسترش فضای سبز شهری، تلطیف هوای شهر، کنترل سیلاب و پساب‌های شهری، رونق در بخش تولید و رشد اقتصادی شهر بجنورد نام برد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار