کد خبر: ۵۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود شبکه فاضلاب شهری نیاز داریم.

به گزارش آرانیوز:سید مجتبی محفوظی ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان بازرسی کل کشور با موضوع مشکلات آب و فاضلاب، اظهار کرد: مشکلات فاضلاب ما از بندر امام و اهواز هم بیشتر است ولی به خاطر تجربه سال گذشته، امسال از تابستان کل فاضلاب آبادان را لایروبی و شست‌وشو دادیم و با آمادگی خود باعث کاهش خسارت‌ها شدیم.

وی افزود: در آبادان و خرمشهر نیاز به یک عزم ملی داریم؛ نیاز به یک نگاه ملی داریم چون نه آبادان آبادانی دارد و نه خرمشهر خرمی ولی تا کی باید زخم‌های جنگ را بر تن این دو شهر نماد مقاومت و ایستادگی ببینیم؟

محفوظی با بیان اینکه استانی که دین خود را به کشور ادا کرده است و دروازه ورود تشیع هست نباید شهرهایش چنین وضعیتی داشته باشند، اظهار کرد: ۷۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب داریم که ۲۰۰ کیلومتر نیازمند اصلاح اساسی و ۴۰۰ کیلومتر ناقصی دارد، بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود این شبکه اعتبار نیاز داریم.

وی تصریح کرد: نفت، خور، پتروشیمی و رودخانه از جمله ظرفیت‌های آبادان و خرمشهر هستند ولی گمرکات ما کماکان تعطیل هستند که اگر رونق پیدا کنند به راحتی ۱۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم از سر گرفته می‌شود.

محفوظی افزود: حتی زباله‌ها از سطح شهر آبادان جمع آوری نشده است چرا که حق آلایندگی پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری حتی از عهده پرداخت حقوق هم برنمی آید، گفت: پالایشگاه ماهانه ۱۰ میلیارد تومان به منطقه آزاد می‌دهد و معلوم نیست چه می‌شود؟

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار