کد خبر: ۵۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
آبادان- فرماندار آبادان گفت: به آبادان و خرمشهر توجه نشده است و مردم هنوز دیواره های رودخانه اروند را ندیده اند.

به گزارش آرانیوز:سید زین العابدین موسوی ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان بازرسی کل کشور با موضوع مشکلات آب و فاضلاب، اظهار کرد: آبادان قبل از جنگ از نظر مبلمان شهری، عمران و سازندگی وضعیت بسیار مطلوبی داشت ولی در حال حاضر فاضلاب آبادان سه هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه آبادان و خرمشهر زخم‌خورده جنگ هستند و مسئولان هیچ‌گاه نتوانستند شهر را به وضعیت موردنظر مردم برسانند، افزود :۱۱۰ کیلومتر مرز رودخانه‌ای با کشور عراق داریم ولی اصلاً ارتباطات تجاری و مسائل اقتصادی ندارد؛ یک دژ داریم که مردم هنوز نتوانسته‌اند دیواره اروند رود را تماشا کنند و با وجود این دژ نمی‌توانند شاهد جاده ساحلی بین المللی باشند، آن هم جاده‌ای که رونق را به شهر می‌آورد و حتی اشتغال‌زایی هم به دنبال دارد.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه چه کسی می‌آید سه میلیون نخل سوخته بعد از جنگ را تعیین تکلیف کند؟ تأکید کرد: به آبادان و خرمشهر توجه نشده است و انتظار می‌رود که به صورت کلی و سرمایه‌ای مشکلات آبادان و خرمشهر بررسی شوند.

موسوی با بیان اینکه مشکلات موجود ناشی از آثار جنگ هستند و توجهی که باید می‌شد ولی انجام نشده است، اظهار کرد: روزانه ۱۳۰ هزار مترمکعب از محل طرح غدیر به مردم آب‌رسانی می‌شود؛ همچنین تصفیه‌خانه آبادان پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد.

وی افزود: چرا باید بودجه آبادان و خرمشهر که جنگ‌زده هستند و آثار تخریبی از آنها به جا مانده است، با دیگر شهرهای استان یکی باشد؟ آبادان و خرمشهر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشت ولی چون فضای فعلی این دو شهر برای زندگی خوب نیست نهایتاً ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار