کد خبر: ۵۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
همدان - معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در استان همدان کماکان ادامه دارد.

به گزارش آرانیوز:مریم پاک‌بین پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مقابله با ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها اظهار کرد: مشارکت فعال و سازمان یافته مردم و محلات و همکاری بین بخشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر از اقدامات قابل توجه در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا بود.

وی افزود: با شروع این همکاری، طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» اجرا و استراتژی سپردن کنترل کووید ۱۹ به مردم محلات با بهره‌گیری از ایجاد هماهنگی و مشارکت گسترده وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر و اعضای سازمان‌های مردم نهاد در حال انجام است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان هدف کلی از اجرای این طرح را مدیریت و کنترل این بیماری از طریق هماهنگی بین بخشی اعلام کرد و گفت: با انجام این اقدامات و قطع زنجیره انتقال ویروس با مشارکت مردم امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه، استان همدان از وضعیت قرمز خارج شده و در حالت نارنجی است و در راستای پیشگیری از بازگشت وضعیت قرمز، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و واحدهای صنفی ادامه دارد.

پاک‌بین اضافه کرد: داوطلبان هلال احمر ملبس به کاور سازمان جوانان و کارت شناسایی معتبر با همکاری گروه بهداشت محیط محلات، ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع و واحدهای صنفی ادارات و مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمیعی، بازارها میادین میوه و تره بار را با بهره‌گیری از چک لیست‌های مرتبط برعهده دارند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: نحوه صحیح ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت و ارزیابی عملکرد اصناف شامل نانوایی‌ها، ابزارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها از دیگر اقداماتی بوده که توسط ناظران سلامت مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اعضای جمعیت هلال احمر همچنین در کنترل ورودی شهرهای اسدآباد، کبودرآهنگ، فامنین و نهاوند با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان‌ها مشارکت داشتند.

پاک‌بین گفت: تاکنون ۷۴ نفر از برادران و هفت نفر از خواهران در قالب ۴۷ تیم اماکن زیر پوشش را نظارت داشته‌اند.

نظرشما
پربازدیدها