کد خبر: ۵۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
همدان - امام جمعه همدان گفت: سیاست حبس زدایی نگاهی بسیار صحیح است و باید با ترویج مجازات‌های جایگزین تقویت شود.

به گزارش آرانیوز:آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیر کل زندان‌های استان همدان با اشاره به اینکه نگاه اسلام به مساله زندان و مجازات، نگاهی حیات بخش و با دید اصلاح است، اظهار کرد: سیاست حبس زدایی، نگاهی بسیار درست است که باید با ترویج مجازات‌های جایگزین تقویت شود.

وی با تقدیر از اقدامات اصلاحی انجام شده در سال‌های اخیر در زندان عنوان کرد: تربیت دارای فرایندی تدریجی است و با وجود آنکه این امور در زندان سخت، اما امکان پذیر است، بنابراین باید برای انجام آن توجه ویژه‌ای نسبت به فعالیت‌های تخصصی در حوزه تربیتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیان بسیار ضروری است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود تلاش شود تا آسیب‌هایی که به خانواده زندانیان می‌رسد به حداقل رسیده و اجازه ندهیم زندان، باعث ایجاد جرم جدیدی برای خانواده‌ها شود.

وی عنوان کرد: همه زندانیان دارای جرم‌های خطرناکی نیستند و باید شرایط بازگشت آنها به جامعه فراهم شود.

امام جمعه همدان با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) که فرمودند «اصلاح شخصیت افراد و حفظ آن می‌تواند از مجرم شدن آنها جلوگیری کند»؛ عنوان کرد: احیا شخصیت افراد زندانی، برای جلوگیری از بازگشت مجدد جرم ضروری است و لذا مراقبت بعد از خروج مسئله بسیار مهمی است که باید مد نظر مسئولان مربوطه باشد.

وی بازگشت تنها کمتر از یک درصد به زندان در بین افراد اصلاح شده را آماری امیدوار کننده خواند و گفت: البته در وقوع جرم، شرایط مختلف از جمله سیاست‌های غلط اقتصادی بسیار تأثیر گذار است که آمار ۲۰ درصدی زندانیان با جرایم سرقت، نشان دهنده همین موضوع است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات لازم برای پیشگیری هستیم، مطرح کرد: گزارش ۵۲ درصدی زندانیان جرم اعتیاد بسیار تأسف برانگیز است و باید برای مقابله با این بلا، اقدامات پیشگیرانه‌ای به صورت جدی اجرا شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار