کد خبر: ۵۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
سنندج- رئیس دانشگاه کردستان گفت: با انتشار اسامی ۱۶۱ هزار دانشمند ۲ درصد برتر دنیا توسط محققین دانشگاه استنفورد، هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان در این لیست قرار گرفتند.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی اظهار کرد: در این فهرست محمدرضا ستاره در رشته فیزیک، حسن بیورانی در رشته مهندسی برق، رحمت صادقی در رشته شیمی، عبدالله سلیمی در رشته شیمی، هیمن شهابی در رشته GISسنجش از دور ، پرهام مرادی در رشته مهندسی کامپیوتر و قباد شفیعی در رشته مهندسی برق، در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس در سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

وی افزود: در مقاله اخیر منتشر شده توسط متخصصین دانشگاه استنفورد در مجله PLOS، دانشمندان ۲ درصد برتر براساس داده‌های پایگاه اسکوپوس و تعداد ارجاعات به مقالات در طول عمر علمی پژوهشگر تا پایان سال ۲۰۱۹ و داده‌های سال ۲۰۱۹، رده‌بندی شده‌اند.

صادقی خاطرنشان کرد: گزارش تهیه‌شده از سوی متخصصان دانشگاه استنفورد، شامل فهرستی از دانشمندانی است که مقالات منتشرشده آن‌ها، پیشرفت در زمینه‌های مربوطه را تسریع و بر بهره‌وری سایر پژوهش‌گران دنیا تاثیر به‌سزایی داشته است و در لیست منتشر شده اول ۴ نفر و در لیست دوم ۷ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان حضور دارند.

وی افزود: در لیست منتشر شده، کشور آمریکا بیشترین تعداد دانشمند و در منطقه خاورمیانه به ترتیب کشورهای ایران با ۱۱۵۴ دانشمند، ترکیه با ۸۵۷ دانشمند و عربستان سعودی با ۵۵۶ دانشمند در جایگاه های اول تا سوم قرار دارند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: فهرست دانشمندان ۲درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس و بر اساس شاخص‌های مختلف ارائه شده و اسامی ۱۶۱ هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.

صادقی خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان در حال حاضر با داشتن نزدیک به ۴۰۰ عضو هیئت علمی، بیش از ۱۱ هزار دانشجو، چندین مرکز تحقیقاتی و پژوهشی پیشرو، یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و این موفقیت جهانی نیز ثمره تلاش مجموعه منسجم علمی در این دانشگاه است.

نظرشما