کد خبر: ۵۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
اهواز- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گزارش قصور و مسائل مربوط به آبگرفتگی استان خوزستان را سعی می کنیم در اسرع وقت آماده و ارائه کنیم.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز در پاسخ به سوال «مشکل کار کجاست که همیشه بحران‌ها در خوزستان ایجاد می‌شود و تکرار خواهد شد»، اظهار کرد: جمع‌بندی که در جلسه امروز داشتیم نشان می‌دهد که این مشکلات مال امروز و دیروز و امسال و سال گذشته نیست بلکه حالا حالا مشکل وجود داشته است و این مشکلات به زیرساخت‌هایی که باید قبلاً باید پیش‌بینی می‌شد و یا دنبال می‌شد و یا اجرا می‌شد، بر می‌گردد.

وی بیان کرد: طرح جامع فاضلاب استان خوزستان از سال ۸۵ شروع شده اما طبق گزارشی که دادند، تاکنون ۴۰ درصد از آن اجرا نشده است و با توجه به تغییر اقلیم استان خوزستان در دو سه سال اخیر و افزایش میزان بارندگی‌ها، این طرح باید به روز رسانی بشود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه مشکل دیگر استان وجود آب‌های سطحی به غیر از بحث فاضلاب است، افزود: مشکل جدی که در آب‌گرفتگی اخیر در خوزستان رخ داد، ناشی از همین میزان بارندگی است که آب‌های سطحی را بسیار افزایش داد و وارد شبکه فرسوده فاضلاب استان و خانه‌های مردم شد و مردم را به زحمت زیادی انداخت که این هم باید فکر اساسی برایش بشود.

درویشیان در ادامه اظهار کرد: در این زمینه اقدامات موقتی انجام شده است و بعضی از مناطقی که سال گذشته دچار آب‌گرفتگی شده بودند، با اقداماتی که در چند ماه اخیر انجام شد، آن مناطق امسال دچار مشکلی نشدند اما دو سه منطقه اهواز و بعضی از شهرهای استان مثل بندر امام دچار مشکل جدی شدند.

وی در پایان گفت: در این راستا مواردی مطرح شد و مقرر شده که بررسی‌های ما در یک تا دو روز آینده تکمیل بشود و به جمع‌بندی برسیم و آنچه در استان خوزستان امکان تصمیم‌گیری و اقدامش هست، ما به مسئولان ذی‌ربط ارائه می‌کنیم و آنها ملزم به پیگیری این موارد هستند؛ همچنین مواردی که مرتبط با مرکز هستند مثل وزارت نیرو، وزارت کشور، وزارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هست پیگیر خواهیم بود.

درویشیان در خصوص اینکه گزارش مشکلات مربوط به آبگرفتگی استان خوزستان چه زمانی به اطلاع مردم رسانده می‌شود، بیان کرد: ما سعی می‌کنیم مشکلات و مسائل مربوط به آبگرفتگی اخی را به سرعت بررسی و تمام زوایای آن را ارزیابی کنیم و قول می‌دهیم این گزارش را در اسرع وقت ارائه دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار