کد خبر: ۵۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
همدان - فرمانده سپاه ناحیه همدان از مشارکت یک هزار بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و غربالگری خانه به خانه انجام می‌شود، خبر داد.

به گزارش آرانیوز:و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) همدان، سرهنگ علی بقایی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مقابله با همه گیری و شیوع ویروس کرونا در قالب طرحی بنام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منعقد شده که در این طرح نیروهای داوطلب بسیجی در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در مراکز بهداشت حضور خواهند پیدا کرده و خدمات رسانی انجام خواهند داد.

وی افزود: هدف از این طرح سرعت بخشیدن به طرح غربالگری، اطلاع به موقع از مبتلایان به ویروس و راهنمایی آنها و جلوگیری از انتقال آن به افراد دیگر است.

فرمانده ناحیه همدان گفت: در این طرح به صورت مستقیم و غیر مستقیم یک هزار بسیجی مشارکت دارند و دوره آموزشی این تیم‌ها را به صورت گروه گروه در کانون بسیج همدان شروع شده و در روزهای آتی این افراد کار خود را شروع خواهند کرد.

بقایی افزود: وظیفه تیم‌های مراقبتی این است که در پایگاه‌های سلامت محلات روستاها حضور یافته و به صورت محله محوری نسبت به انجام غربالگری خانه به خانه و اقدامات مراقبتی و حمایتی انجام وظیفه کنند که تعداد تیم‌های سازماندهی شده در این قالب ۳۱۶ تیم با ترکیب نیروی داوطلب بسیجی، کارشناس بهداشت، سفیر سلامت و رابط سلامت است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰ تیم نظارتی نیز برای نظارت بر اماکن، اصناف سازماندهی شده‌اند که از روز شنبه به صورت عملیاتی در سطح شهرستان حضور خواهند یافت و بر حسن اجرا کار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسبه و بازار نظارت خواهند داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار