کد خبر: ۵۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
زنجان-استاندار زنجان،گفت: چالش عمده ما در استان زنجان در خصوص آب های سطحی است و باید برای بهره گیری مناسب از آب های سطحی استان فکر اساسی شود.

به گزارش آرانیوز:فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: برای تدوین برنامه های سازگاری با کم آبی در استان، تدبیری اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های مربوط به سازگاری با کم آبی در این استان، ضرورت دارد منطق و عدالت رعایت شودو کارها درعمل باشد.

استاندار زنجان، بیان اینکه بارش ها در مهرماه و آبان ماه دراستان خوب نبود، گفت: بارش ها درآذرماه بسیار عالی است وبارش ها از اول مهرماه تا هشت آذرماه دراستان ۸۰ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد و دراز مدت هم ۲۸ درصد کاهش دارد.

استاندار زنجان، گفت: ورودی آب به سدهای استان دراین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم دو درصد کاهش دارد.

حقیقی بر لزوم مسدود کردن چاه های غیر مجاز دراستان تاکید کرد و افزود: وجود چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز باعث کم شدن سطح سفره های آب زیرزمینی می شود.

وی گفت: جدولی برای وضعیت آب استان طراحی و میزان بارش ها و مصرف آب به تفکیک شهرستان‌ها در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب تهیه شود.

استاندارزنجان، بر لزوم کشت محصولات کشاورزی کم آبر در استان تاکید کرد و افزود: کشت محصول با آب چاه‌های غیرمجاز ممنوع است.

حقیقی افزود: جهاد کشاورزی نسبت به اجرای برنامه های کشاورزی کم آب بر برنامه ریزی لازم را بکند.

استاندار زنجان، ابراز داشت: در بررسی های کارشناسی میزان سهم استان در اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی و صرفه جویی در مصرف آب از ۷۲۶ میلیون مترمکعب به ۳۲۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

حقیقی گفت: چالش عمده ما در استان زنجان در خصوص آب های سطحی است و باید برای بهره گیری مناسب از آب های سطحی استان فکر اساسی شود.

وی بر لزوم ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی و افزایش بهره وری در استفاد از منابع آب در استان تاکید کرد و گفت: باید جلوی فعالیت چاههای غیرمجاز دراستان گرفته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار