کد خبر: ۵۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
ایلام-مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از هدف گذاری برای ایجاد دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایلامی از طریق راهبران شغلی خبر داد.

به گزارش آرانیوز:قنبر موسی نژاد صبح یکشنبه در دیدار با هیئت شناسایی، ارزیابی، نظارت و هدایت راهبران شغلی استان ایلام بیان کرد: استفاده از ظرفیت راهبران شغلی برای توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در حوزه کارآفرینی است.

وی عنوان کرد: به همین منظور و با استفاده از این ظرفیت امسال بر اساس هدف گذاری صورت گرفته بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی از طریق راهبران شغلی برای نیازمندان این استان ایجاد می‌شود که تاکنون ایجاد بیش از یک هزار و ۸۰۰ شغل محقق شده است.

وی با بیان اینکه راهبری شغلی از سیاسته ای نوین امداد در حوزه اشتغال است، گفت: برنامه کمیته امداد این است امسال حداقل ۵۰ درصد مشاغلی که برای مددجویان ایجاد می‌کنیم، از طریق راهبران شغلی باشد، بنابراین شناسایی راهبران شغلی موفق و توانمند که آگاه با مسائل کسب و کارهای امروزی باشند بسیار برای ما حائز اهمیت است.

وی با عنوان اینکه کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان هم به دنبال کمیت و هم کیفیت در کارآفرینی است، تصریح کرد: هدف عمده در این نهاد این است که جامعه مددجویی در نهایت به خوداتکایی و توانمندی برسند.

لزوم ایجاد مشاغل نوین در استان ایلام

موسی نژاد با عنوان اینکه ایجاد مشاغل نوین و امروزی متناسب با نیاز جامعه از جمله برنامه‌های این نهاد در حوزه کارآفرینی و توانمند سازی است، تصریح کرد: با این حال در حمایت از مشاغل سنتی که از سالیان دور در این استان طرفداران زیادی دارد نیز غافل نیستیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که امروزه در کشور کار و تولید مورد تأکید مقامات عالی کشور است، تصریح کرد: کمیته امداد به همین خاطر با هدف توانمندسازی جامعه مددجویی از سالیان دور به صورت جدی وارد عرصه کار و تولید شده است.

مدیرکل امداد استان ایلام با عنوان اینکه جامعه مددجویی در شرایط اقتصادی امروز و خصوصاً بعد از شرایط کرونا مشکلاتشان بیشتر شده و تاب آوری آنها کمتر از دیگر اقشار جامعه است، افزود: بنابر این در چنین شرایطی فراهم سازی زمینه کار و تولید می‌تواند به کمک این خانواده‌ها بیاید.

نظرشما
پربازدیدها