کد خبر: ۵۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
همدان - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از تقسیم بندی نهاوند به ۲۰ منطقه برای اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش آرانیوز:سیامک دانشور پیش از ظهر یکشنبه در جلسه توجیهی طرح شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی به صورت محله‌محور و با محوریت سپاه و بسیج، بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند به ۲۰ منطقه تقسیم شده که در هر منطقه یک نماینده از شبکه بهداشت، یک نماینده از بسیج وسپاه و یک نماینده نیز از روحانیون در سه تیم روزانه به مراکز و منازل برای بررسی مراجعه خواهند کرد، گفت: مبنای اصلی اجرای طرح بر این است که افراد مبتلا و مثبت کرونا در خانه‌ها را شناسایی کنیم و تا بهبودی کامل روزانه مورد کنترل قرار گیرند.

دانشور با بیان اینکه اگر در خانه‌ای موردی مثبت از کرونا وجود داشته باشد تمام اعضای خانواده نیز مورد بررسی و آزمایش قرار خواهند گرفت، گفت: از مردم خواهشمندیم حضور در قرنطیه را رعایت کنند تا با همراهی و همکاری شرایط را بیش از گذشته کنترل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند نیز بابیان اینکه مردم باید با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک از پیشرفت این ویروس جلوگیری کنند، گفت: تمام دنیا گرفتار کرونا ویروس شده و تاکنون هیچ‌گونه واکسنی برای این ویروس ساخته نشده.

علی مختاری گفت: باید زنجیره این ویروس در خانواده‌ها و جامعه قطع شود چون طبق بررسی‌ها بیشتر مبتلاها از دورهمی و تجمع‌های خانوادگی بوده است.

وی بابیان اینکه در همین راستا محوریت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خانواده است و در سطح شهرستان کمیته‌ها و گروه‌هایی برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل شده که هر گروه در یک محله فعالیت خواهند کرد، گفت: از ابتدای بحران کرونا بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی در جهت مقابله با این ویروس به میدان آمدند و در این طرح نیز بسیجیان به صورت خودجوش شرکت می‌کنند.

امام جمعه نهاوند نیز با بیان اینکه یکی از وظایف شیعه در دوران بحران این است که به فریاد هم نوع و برادر دینی خود برسد، گفت: امروز بسیج و سپاه به این مقوله ورود کرده است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی افزود: در زمان بحران همه باید به میدان بیاییم و هرکاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.

وی گفت: حضور روحانیون در این طرح دو معنا دارد اول اینکه مردم بیشتر اعتماد می‌کنند و حضور بیشتری خواهند داشت و دوم اینکه با دعا کردن می‌توان فضا را عطرآگین کرد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار نهاوند نیز گفت: علاوه بر مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اولویت اصلی امروز ما در سطح شهرستان، سلامت آحاد مردم است.

حسن جلالوند بابیان اینکه در این حدود ۹ ماه همه پای کار بوده و پس از گذشت این دوره امروز راحت‌تر می‌توانیم مدیریت کنیم، گفت: امروز مردم در کنار مسئولین قرار گرفته‌اند و با همراهی و همکاری یاریگر مسئولین هستند.

وی گفت: طرح سردار پرافتخار اسلام شهید سلیمانی که فرماندار نیز تاکید بر اجرای این طرح و آماده باش کامل همه امکانات شهرستان برای همکاری و همراهی با این طرح دارند در دوره اول ۳ ماهه خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار