کد خبر: ۵۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
کرج - فرمانده حوزه امام سجاد (ع) گفت: تاکنون بیش از یک هزار بسته معیشتی توسط این ناحیه مقاومت بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش آرانیوز:حسین موسی‌زاده در تشریح فعالیت‌ها و اقدامات حوزه امام سجاد (ع) در راستای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: از ابتدای سال هم‌زمان با شیوع کرونا، در روزهای اول فروردین تعطیلات نوروز، قرارگاه پدافند زیستی را در حوزه فعال کردیم، بلافاصله نیروهای بسیجی به ضدعفونی معابر، سطوح خیابان‌ها و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در محلات پرداختند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو کارگاه تولید ماسک توسط بسیجیان ناحیه امام سجاد (ع)، عنوان کرد: به صورت جهادی در مساجد و پایگاه‌های بسیج تولید ماسک را انجام شد و به صورت رایگان بین ساکنین محلی و همچنین در قالب ایستگاه‌های سلامت توزیع شد.

فرمانده حوزه امام سجاد (ع) با بیان اینکه از نیمه شعبان با فرمایشات رهبر انقلاب مبنی به اینکه این اقدام به صورت وسیع و گسترده انجام شود تا خاطره خوشی در ذهن مردم بماند، گفت: بلافاصله از نیمه شعبان بسته‌های معیشتی را در بحث جمع‌آوری و تهیه اقلام مورد نیاز خانوار تهیه کردیم و در مرحله اول نزدیک به یک هزار سبد کالا تحت عنوان خاطره خوش در نیمه رمضان بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد تا مردم خاطره خوشی از مجموعه بسیج و مساجد محلات داشته باشند.

وی ادامه داد: با همکاری ائمه جماعات، معتمدین محلی و خیرین محلی توانستیم، خانواده‌های نیازمند را شناسایی کنیم و اقلام مایحتاج موردنیازشان به دستشان برسانیم و همچنان ارتباط با معتمدین محلی برقرار و هیچ وقفه‌ای در این خصوص به وجود نیامده است.

موسی‌زاده با اشاره به اینکه به منظور کمک به کادر درمان افراد متخصص به مراکز درمانی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: مراکز درمانی در محدوده حوزه بسیج دو مرکز بود و بزرگ‌ترین آن بیمارستان سوم شعبان است، به منظور بهبود حال بیماران بستری آبمیوه تازه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها توسط بسیجیان توزیع شد.

این مسئول تشریح کرد: هم‌زمان با موارد یاد شده، سرودهای خیابانی و نورافشانی در اعیاد نیمه شعبان، نیمه رمضان و عید غدیر، بخصوص در محلاتی مانند محله کوثر که به لحاظ شرایط مالی از محرومیت بیشتری برخوردار بودند؛ انجام شد تا برای لحظاتی خاطره خوشی برای آنها فراهم کنیم.

فرمانده حوزه امام سجاد (ع) با اشاره به دیگر اقدامات و فعالیت‌های بسیجیان در ایام کرونا، عنوان کرد: در بستر فضای مجازی ایجاد برنامه‌های سرگرم کننده، طراحی اپلیکیشن‌ها و مسابقات مجازی ایجاد شد تا بتوانیم با خانواده‌ها ارتباط داشته باشیم.

وی یادآور شد: همچنین در هنگامی که مدارس راه‌اندازی شد، به صورت مجازی برگزاری کلاس‌های آنلاین برای دانش آموزان ایجاد شد و افرادی که در حوزه علمی تجربه کار در آموزش و پرورش داشتند، به صورت تلفنی کلاس‌های آنلاین و مجازی برای دانش آموزان توسط این افراد پشتیبانی می‌شوند.

موسی‌زاده در بخش دیگری با اشاره به اینکه در ایام قبل کرونا مسابقات قرآنی دو هفته یک‌بار انجام می‌شد، گفت: در سطح محله مسابقه دوچرخه‌سواری در سطح محله برگزار شد بدون تفکیک لایه اجتماع بسیجی و غیر بسیجی استقبال بی‌نظیری داشتند و یک نوبت، حدود ۴۰۰ نفر در این مسابقه شرکت داشتند.

فرمانده حوزه امام سجاد (ع) افزود: همچنین قبل از شیوع بیماری کرونا، مسابقه قرآن و روان‌خوانی در سطح بالا با حضور چندین داور بین‌المللی برگزار شد و استقبال بی‌نظیری در این خصوص شد.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها در بالاترین حد ممکن با حداقل امکانات و حداکثر ظرفیت بسیج پای کار هستیم، تصریح کرد: هدف‌گذاری که در حوزه و پایگاه در سطح محلات داشتیم، چراکه جایگاه حوزه و پایگاه باید در نقطه‌ای قرار بگیرد که محوریت تمام فعالیت‌های محلی باشد و اکنون همه دستگاه‌های محلی با محوریت بسیج اعم از شهرداری و اوقاف و.. در تعامل هستیم و برنامه‌های مشترک اجرا می‌کنیم.

موسی‌زاده با اشاره به اینکه دیدگاه من این است کارهای زیادی در بسیج انجام می‌شود اما انعکاس پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: و برنامه‌هایی که جنبه فرهنگی و اجتماعی داشت در خارج از مساجد و محلات در پارک‌ها و بوستان‌ها با مشارکت شهرداری‌ها انجام شد.

وی افزود: کلاس مشاوره برای خانواده‌ها، برنامه‌های سرگرم کننده و فیلم‌های آموزشی از طریق ویدئو پروژکتور در بوستان‌ها و پارک‌ها برگزار کردیم زیرا گاهی در محلات ناهنجاری‌های اجتماعی داریم با حضور پررنگ سعی کردیم آلودگی‌ها را پاک کنیم.

فرمانده حوزه امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه دستگاه‌های محلی با ما همواره همکاری لازم را دارند، تشریح کرد: سعی کردیم در خیلی موارد حلال مشکلات مراجعات مردمی باشیم و مردم با مراجعه به پایگاه و فرمانده بسیج مشکلاتشان حل شود.

وی توضیح داد: اگر در محله‌ای آمار سرقت و.. بالا باشد بی‌تفاوت نبودیم و به مسئولین مربوطه منعکس شد و بخشی در توان بسیج بود در قالب گشت‌های امنیت محله محور ورود کردیم و خوشبختانه بخشی‌های انتظامی همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

موسی‌زاده با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های محلی را با خودمان همراه کردیم چراکه محوریت حوزه و پایگاه محلات در موضع اقتدار است، عنوان کرد: شأن بسیج این است و به تعبیر رهبر معظم مثل کمیته‌های اول انقلاب این اتفاق بیفتد مساجد و محلات این محوریت را پیدا کنند که مردم اگر مشکلی داشتند به کمیته محلی رجوع تا مشکلات حل شود و هم‌اکنون همین اتفاق در پایگاه بسیج می‌افتد

وی تصریح کرد: در بسیج حد و مرزی قائل نشدیم در محدوده محله هر اتفاقی افتاد که به ما مربوط است، ظرفیت بسیج استفاده می‌شود، چراکه این مهم باعث دلگرمی مردم به نظام می‌شود.

فرمانده حوزه امام سجاد (ع) در پایان متذکر شد: بسیجی در اوج نیاز به نیازمندان کمک می‌کند، برخی بسیجیان به لحاظ مالی مرفه نیستند اما با همدلی و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها تلاش می‌کنند تا باری از دوش مردم برداشته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار