کد خبر: ۵۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
شیراز - مدیر تالار بورس منطقه ای فارس گفت: در آبان ماه سال جاری ۳۸۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال در بورس منطقه فارس معامله شد.

به گزارش آرانیوز:محمد کیامهر  با بیان اینکه ۳۸۹ میلیون سهم در آبان ماه و ۱۸ روز فعالیت مورد معامله قرار گرفته است، افزود: ارزش معاملات در تالار بورس منطقه‌ای فارس با متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۲۳۱ میلیون و ۷۴۲ هزار ریال بوده است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده آبان ماه امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۲ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص ترکیب معاملات انجام شده افزود: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۵ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۵ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

کیامهر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۱ شرکت است یادآور شد: از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس خاطر نشان کرد: در یک ماهه اخیر ۴۹ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۸۵ میلیون و ۱۳۰ هزار ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۴،۷۲۹ میلیون ریال بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار