کد خبر: ۵۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
جاسک - امام جمعه جاسک گفت: تحقق توسعه سواحل مکران نیازمند توجه به نیروهای بومی است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام عباس ذاکری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه جاسک، یکی از مصادیق تقوا را حجاب و عفاف برشمرد  و بیان داشت: ساحت خانواده و صیانت از خانواده و تعالی خانواده در گرو عفاف و حجاب است. حجاب ثمره عفاف است که اگر خانواده ای عفت نداشته باشد در حجاب او نیز تاثیر خواهد گذاشت.

حجت الاسلام ذاکری گفت: دشمن چگونه می تواند در خانواده های جامعه ما رسوخ کند. دشمن بحث حجاب و عفاف را مطرح می کند وقتی مردی یا زنی عفت نداشته باشد ارتکاب گناهان برای او عادی می شود.

خطیب جمعه جاسک وظایفی را در قبال عفت و پاکدامنی برای آحاد جامعه برشمرد و تصریح کرد: وظیفه جوانان این است که مطالعه کنند که خدای متعال به چه منظوری حجاب و عفاف را برای جامعه بشری وضع فرموده است آیا رعایت این مهم برای خود ماست یا برای دیگران. انسان فکر کند و ببینید حجاب و عفاف چه برکاتی برای زندگی خواهد داشت.

حجت الاسلام ذاکری، غیرت را از ویژگی های بارز مردان جامعه دانست و گفت: خانواده ها در چهارچوب دین مبین اسلام و شرع مقدس باید از فرزندان مراقبت کنند و به حجاب و عفاف آنان توجه کنند.

خطیب جمعه جاسک با تبریک هفته بسیج به غیور مردان و دلاورمردان بسیجی چند شاخصه را برای بسیجیان مطرح کرد و گفت: اخلاص مهمترین شاخصه بسیجیان است. بسیجی کار را نه به خاطر نام و نشان بلکه بخاطر رضای خدا انجام می دهد.

وی اضافه کرد: در تشییع سردار سلیمانی عزیز چه اتفاقی افتاد چرا مردم دست از پا نمی شناختند و با هر عقیده و نگاهی در این تشییع شرکت کردند علت آن است که او برای خدا کار کرد.

وی دومین شاخصه بسیجی را ولایت مداری و اطاعت پذیری از ولی عنوان کرد و گفت: بسیجی زمانی نیاز است در مسائل سیل و زمانی در مبارزه با کرونا و در هر عرصه ای که ولی امر فرمان دهد حاضر شود. بسیجیان خستگی ناپذیرند و هر وقت نظام و انقلاب و مردم به آنها نیاز داشته باشند حضور دارند.

حجت الاسلام ذاکری در ادامه خطبه ضمن عرض تسلیت به مناسبت در پیش بودن ایام وفات حضرت معصومه ضمن بیان روایتی از امام جواد علیه السلام  یادآور شد: خداوند متعال زیارت با معرفت ایشان را بهشت قرار داده است.

خطیب جمعه جاسک در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر و تشکر از تشریف فرمائید استاندار محترم هرمزگان به جاسک و افتتاح پروژه ها و بازدید از طرح های در دست اجرا افزود: آینده جاسک قطعا آینده درخشانی خواهد بود با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در مورد توسعه سواحل مکران  این توسعه محقق خواهد شد و برای مردم این  منطقه نیز قطعا و یقینا برکات فراوانی خواهد داشت.

امام جمعه جاسک رعایت شیوه نامه های بهداشتی را وظیفه همگان دانستند و ضمن انتقاد از برگزاری برخی مراسمات مانند عروسی ها در اطراف و اکناف از مردم خواستند با رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل ها به عبور از شرایط بحرانی این بیماری کمک  کنند.

خطیب جمعه جاسک در پایان با اشاره به کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی .خدمت به مستضعفان را از منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانستند و بیان داشتند زیبنده ی نظام نیست با یک محروم و مستضعف برخورد ناشایست شود دستگیری از مستضعفان خواسته خداوند متعال و همچنین انبیا و اهل بیت علیهم السلام است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار