کد خبر: ۵۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به شناسایی مبتلایان به کرونا در سطح محلات، شرایط فعالیت مشاغل در شهرها را اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز:سید موسی خادمی امروز جمعه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت کرونا لرستان با تأکید بر جدیت در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا، گفت: ستاد ملی مدیریت کرونا طرح شهید سلیمانی را برای مقابله با بیماری کرونا مطرح و به استان‌ها ابلاغ کرده که کلیات این طرح در چند محور اصلی اجرا خواهد شد.

وی، اظهار داشت: اجرای برنامه محله محور از ارکان مهم این طرح، به منظور شناسایی مبتلایان در محله‌ها با تست ساکنان آنها و سایر اقدامات دیگر همراه است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج استان انجام می‌پذیرد و جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار لرستان در ادامه، تصریح کرد: در گام دوم، طرحی با عنوان محدودسازی هوشمند در چند وجه و بر اساس شرایط شهرها اجرا می‌شود، بدین ترتیب که خودروها از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی حق ورود به سایر شهرها را نخواهند داشت و در صورت بروز تخلف جریمه می‌شوند.

خادمی، عنوان کرد: اجرای طرح منع آمد و شد در سطح شهر از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح دیگر محور این طرح است که در صورت برخورد با خودروهای متخلف جریمه یک میلیون تومانی در شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی در شهرهای نارنجی اعمال خواهد شد.

وی در رابطه با وضعیت فعالیت مشاغل در این طرح، گفت: در شهرهای قرمز همه مشاغل به جز دسته مشاغل ضروری در طول این دو هفته تعطیل خواهند بود که البته در شهرهای وضعیت نارنجی و زرد ترتیب اجرا به گونه دیگری خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای لرستان موضوع ادامه فعالیت ادارات در شهرهای قرمز را با ۵۰ درصد نیروی کار ذکر کرد و افزود: مشاغل خدمات رسان و ضروری مانند خدمات پزشکی و درمانی، اورژانس، بانک‌ها و امثال آنها مشمول این طرح نیستند.

خادمی با تأکید بر تعطیلی مراسمات و تجمعات مانند عروسی و عزاداری، یادآور شد: با برگزارکنندگان هر گونه مراسم عروسی یا عزا با حضور جمعیت قطعاً برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و خودروهای شرکت کنندگان در این قبیل مراسم نیز مشمول جریمه تا ۵۰۰ هزار تومان می‌شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار