کد خبر: ۵۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
معاون استاندار آذربایجان غربی:
ارومیه- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی گفت: ابتلا به کرونا در استان به وضعیت نگران‌کننده رسیده است که باید این روند تغییر کند.

به گزارش آرانیوز:به نقل از استانداری آذربایجان غربی، علی مصطفوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی، اظهار کرد: بدون بهره مندی از همکاری رسانه‌های گروهی و همکاری مردم با دولت، اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی مؤثر نخواهد بود.

وی شیب شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی را صعودی توصیف کرد و افزود: متأسفانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی پس از نیمه دوم شهریورماه در مقایسه با ۲ ماه نخست سال جاری به صورت جهشی افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در سه بخش قرمز، زرد و نارنجی در استان، بیان کرد: طی دستورالعمل جدید شهرستان‌هایی که روزانه ۱۰ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان دارند، شامل وضعیت قرمز می‌شوند و روزانه ۶ تا ۴ نفر بستری نیز به ترتیب شهرستان‌های زرد و نارنجی عنوان خواهند شد.

وی با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی شهرستان وضعیت زرد وجود ندارد، اضافه کرد: در اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی وضعیت قرمز و در بخش دیگری از این استان نیز وضعیت نارنجی است.

مصطفوی در رابطه با وضعیت نارنجی و قرمز در محدودیت‌های جدید کرونایی، گفت: در وضعیت قرمز، دوسوم و در وضعیت زرد نیز ۵۰ درصد از کارکنان دستگاه‌های اجرایی مجاز به استفاده از شرایط دورکاری هستند.

وی اولویت برای بهره‌مندی از شرایط دور کاری را با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مادران باردار عنوان کرد و ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید برگزاری جلسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های وضعیت قرمز تا ۱۵ نفر و در شهرستان‌های وضعیت زرد تا ۲۰ نفر مجاز خواهد بود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: تمامی مراسم مذهبی و نماز جمعه در آذربایجان‌غربی طی محدودیت‌های جدید کرونایی که از فردا اعلام می‌شود، به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود.

مصطفوی در رابطه با دلایل تعلیق محدودیت‌های ورود و خروج، توضیح داد: اجرای دستورالعمل‌ها نیازمند آماده سازی افکار عمومی است و نمی‌توان بدون هیچ پیش زمینه و اطلاع رسانی آن را اجرا کرد.

وی همچنین در رابطه با محدودیت‌های اعمال شده برای مشاغل اظهارکرد: مشاغل در این راستا گروه بندی شده و تا فردا از طریق روابط عمومی استانداری اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: برگزاری هرگونه نمایشگاه و تجمع سیاسی، اجتماعی و ورزشی در دوران اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی ممنوع خواهد بود.

میزان فوت شدگان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار