کد خبر: ۵۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
بجنورد- امام جمعه بجنورد احسان را قله ارزش‌ها دانست و گفت: کمک به ایتام در شرایط تنگنای اقتصادی عامل عبور انسان از آزمایش‌های خداوند است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در مراسم پویش «ایران مهربان» که در سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: احسان و کمک به نیازمندان در عین حال که کمک به خلق خدا است، یک خودسازی نیز محسوب می‌شود.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: نیکوکاران اعتقادات نیکویی دارند و این اعتقاد را در عمل اجرا کرده و به این ترتیب تبدیل به افراد محسن می‌شوند.

وی با اشاره به احسان به عنوان بالاترین درجه ایمان، افزود: این صفت در قله ارزش‌ها قرار دارد و اعمال افراد محسن طبق وعده صادق خداوند تباه و نابود نخواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی داشتن تقوا همزمان با احسان را لازمه رشد معنوی دانست و گفت: خداوند پیچ‌های خطرناکی برای انسان در دنیا مشخص کرده که برای عبور از آنها چند ویژگی لازم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عمل به تکالیف مسلمانی را شرط عبور از این پیچ‌های دشوار عنوان کرد و بیان داشت: آزاد کردن گرفتار با مال خود، کمک به هم نوعان در زمان فشارهای اقتصادی و کمک به یتیمان از جمله رفتارهایی است که باعث سعادت ما خواهد شد.

وی افزود: احسان یک وسیله آزمایش است تا ما را در وابستگی به ثروت بسنجد که گره گشایی از مشکلات مردم ما را در این آزمایش موفق خواهد کرد.

حجت الاسلام یعقوبی در انتها گفت: ما امانت دار خداوند هستیم؛ حال این امانت می‌خواهد سلامتی باشد و یا پول لذا باید این امانت را در راه درست مصرف کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار