کد خبر: ۵۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
استاندار ایلام تاکید کرد؛
استاندار ایلام بر لزوم اجرای طرح پلاک کوبی برای خروج غیرمجاز دام در ایلام تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات به دامداری ها منوط به پلاک کوبی دام ها باشد.

آرانیوز-ایلام-قاسم سلیمانی دشتکی ظهر یکشنبه در نشست ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر تسریع در پلاک کوبی دام‌های در راستای جلوگیری از قاچاق، اظهار کرد: تاکنون از دو میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام در استان، ۶۵ هزار راس از آنها پلاک گذاری شده‌اند.

وی تصریح کرد: یعنی فقط حدود سه درصد از دام‌های استان پلاک کوبی شده و باید با برنامه ریزی و زمان بندی دقیق نسبت به پلاک کوبی مابقی دام‌های استان با سرعت عمل مناسب اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به مزیت‌های طرح پلاک کوبی دام‌های استان، افزود: با پلاک کوبی دام‌ها در استان و هویت بخشی به آنها، خروج غیرمجاز دام در استان کنترل خواهد شد.

وی از دستگاه‌های خدمات رسان به دامداران و عشایر خواست خدمات خود را منوط به پلاک کوبی دام‌ها کنند.

وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی برای فروش دام مازاد دامداران و عشایر استان شد و بیان کرد: همچنین باید مازاد دام عشایر و دامداران استان مشخص شود تا این عزیزان بتوانند دام مازاد خود را با شرایط خاص به فروش برسانند.

رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به فصل کوچ عشایر بیان کرد: با توجه به فصل کوچ عشایر و تردد برخی از عشایر و دام‌ها از مناطق مرزی استان بحث انسداد مرزی در استان ایلام به جد در حال پیگیری است و با اعتبارات خوبی که در سال جاری مصوب شده و همچنین همکاری وزارت نفت اقدامات خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

در این نشست مصوب شد تا دو هفته آینده برنامه‌ای برای پلاک گذاری از طرف امور عشایری، دادگستری و نیروهای امنیتی طراحی شده و برای فروش دام مازاد نیاز عشایر نیز برنامه منظم ارائه شود و دام‌های قاچاق توقیف شده در استان در اختیار اداره املاک تملیکی قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار