کد خبر: ۵۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
استاندار لرستان:
استاندار لرستان با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در این استان طی هفته اخیر، بر ضرورت افزایش تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی تاکید کرد.

آرانیوز-خرم آباد-سید موسی خادمی امروز یکشنبه در حاشیه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به روند صعودی بیماری، خواستار همکاری بیشتر مردم در رعایت نکات بهداشتی شد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های کادر پزشکی، کادر درمان و فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: با توجه به آمار موجود، به نظر می‌رسد روند بیماری در استان لرستان با وضعیت کشور مقداری متفاوت است.

استاندار لرستان افزود: متأسفانه ظرف هفته اخیر، تعداد بیماران بستری و مبتلایان و نیازمندان به تخت ویژه افزایش یافته که این ممکن است مقدمه‌ای برای افزایش سرعت این بیماری باشد.

خادمی با تاکید بر ضرورت همکاری و دقت در حوزه‌های مختلف بر لزوم افزایش نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: در جلسه امروز مقرر شد اکیپ‌های نظارتی ضمن افزایش فعالیت، با متخلفین برخورد لازم را به عمل آورند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات لازم است تجهیزات بیمارستان‌ها تقویت شده و تعداد تخت‌ها را به مقدار لازم افزایش دهیم.

استاندار لرستان با تقدیر از همکاری و همراهی مردم در عمل به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، گفت: هیچکدام از عوامل فوق مؤثر نخواهد شد مگر آنکه مردم رعایت کنند و مثل قبل پای کار بیایند.

خادمی از مردم لرستان خواست با توجه به اینکه وضعیت عادی نشده همچنان مراقبت‌های قبلی از جمله؛ زدن‌ماسک، عدم حضور در اجتماعات، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی را با همان شدت رعایت کنند.

وی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس گفت: به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش در بعضی از مدارس استان به صورت حضوری برقرار خواهد بود.

استاندار لرستان تصریح کرد: شرط استمرار آموزش در مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در این زمینه آموزش و پرورش و علوم پزشکی لازم است نظارت‌های مربوطه را اعمال و چنانچه در این زمینه مشکلاتی وجود داشته باشد موضوع سریعاً حل و یا برای پیگیری‌های لازم ارجاع شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار