کد خبر: ۵۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
معاون وزیر نیرو:
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ۵۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور تا پایان فعالیت دولت به بهره برداری می‌رسد.

آرانیوز-شهرکرد-قاسم تقی‌زاده خامسی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های حوزه برق و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امروز در هفته‌های پویش «الف - ب -ایران» به استان آمدیم و در همین راستا امروز چهار پروژه در حوزه برق به بهره‌برداری رسید که برای آنان ۳۳۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: امروز در حوزه برق ارتقای پست ۱۳۲ کیلووات را داشتیم که نقش مهمی در توسعه خدمات برق در سطح استان دارد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو عنوان کرد: در حوزه فاضلاب نیز تصفیه خانه فاضلاب لردگان که ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهرستان لردگان را پوشش می‌دهد افتتاح شد.

وی گفت: این هفتاد و پنجمین تصفیه خانه فاضلاب در دولت جاری است که امیدواریم تا پایان دولت ۵۰ تصفیه خانه فاضلاب دیگر نیز به بهره‌برداری برسد که این دولت بیش از سایر دولت‌ها، تصفیه خانه فاضلاب به بهره‌برداری رسانده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ۳۲ تصفیه خانه آب نیز در این دولت به بهره برداری رسیده و در پایان دولت ۲۵ مورد دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از اوایل انقلاب ۱۹ سد در کشور داشتیم اما امروز ۱۸۹ مورد شدند که ۴۱ مورد از این سدها در دولت جاری احداث شده است.

وی بیان کرد: در بعد آبرسانی به روستاها فقط ۹۰۰ هزار نفر در روستاهای کشور تحت پوشش آب بودند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با تاکید بر عنایت مقام معظم رهبری در مورد مناطق محروم گفت: اعتبارات حوزه آبرسانی از صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و امسال هم عدد قابل توجهی در این راستا تأمین خواهد شد.

وی عنوان کرد: قرار است برای احیای دریاچه زاینده رود برنامه‌ریزی شود و دنبال حل اختلافات هستیم.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو تاکید کرد: بنیادی‌ترین موضوع در این راه شناخت است که ذی نفعان در حوضه زاینده رود باید در این جلسه به یک شناخت مشترک برسند و وزارت محیط زیست، کشاورزی، صنعت و … باور کند که در عرض ۱۲ سال گذشته چهار و نیم متر مکعب کسری آب داریم که دست ما نیست و بارندگی کم شده است.

به گزارش مهر، ۱۳ طرح در بخش‌های برق و فاضلاب در سطح استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون وزیر نیرو افتتاح شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار