کد خبر: ۵۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
معان سیاسی و امنیتی فرماندار مشگین شهر:
معان سیاسی و امنیتی فرماندار مشگین شهر افزایش آگاهی خانواده‌ها را موجب حل بسیاری از مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی دانست.

آرانیوز-مشگین شهر-ولی قاسمی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی با تشریح وضعیت آماری شهرستان در حوزه آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد: تدوین برنامه‌های کاربردی و اجرایی با حضور متخصصان رشته‌های روان شناسی و اجتماعی و افزایش آگاهی خانواده‌ها و نسل جوان و آسیب‌های اجتماعی نوظهور از ضروریات اصلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه است.

وی در ادامه با تاکید بر انجام وظایف ذاتی ادارات فرهنگی در ریشه‌یابی علل و عوامل افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی گفت: استخراج آمار مربوط به ناهنجاری‌های اجتماعی و ارائه برنامه‌ها و راهکارهای عملی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال‌جاری باید با جدیت توسط نهادهای فرهنگی مرتبط پیگیری و عملیاتی شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشگین شهر تولید محتوای فرهنگی و رسانه‌ای در رابطه با انواع آسیب‌های اجتماعی را در بستر فضای مجازی مهم خواند و افزود: کارشناسان و عالمان اجتماعی باید رویکرد تولید محتوا با هدف تغییر نگرش اجتماعی و استفاده از یافته‌های پژوهشی و تحکیم پایه‌های اعتقادی را انجام دهند.

قاسمی افزود: از نظرات کارشناسان این رشته استقبال می‌کنیم و حتماً تحقیقات و راهکارهایی که در این مورد ارائه خواهند داد در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر خواهد بود.

وی افزایش آگاهی خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: تولید محتوا و فراهم کردن بستری فرهنگی در مورد این موضوع سبب آگاهی خانواده‌ها می‌شود و افزایش آگاهی خانواده‌ها موجب حل بسیاری از مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که در این میان وظیفه ادارات فرهنگی در حمایت از طرح‌های عملی کارشناسان و فعالین حوزه فرهنگی بسیار مهم است و باید بیش از پیش در این زمینه حضور پیدا کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار