کد خبر: ۵۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از افزایش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا از امروز یکشنبه در استان و نیز هشدار موج گرما خبر داد.

آرانیوز-ارومیه-مهدی صابری اظهارکرد: با تقویت پر ارتفاع جنب حاره در منطقه و تابستانی شدن الگوهای دمایی از اوایل هفته جاری روند تدریجی افزایش دما در استان آغاز و تا اواسط هفته ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: از روز شنبه روند افزایشی دمای هوای استان آغاز شده و امروز تا اواسط هفته با افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا شاهد موج شدید گرما در شهرهای استان خواهیم بود.

صابری افزایش مصرف آب و برق، احتمال گرمازدگی، احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را از اثرات این موج گرما در استان عنوان کرد و افزود: توصیه می‌شود برای گذر از این گرما در ساعات اوج مصرف در خصوص مصرف آب و برق صرفه جویی شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از احتمال افزایش آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان نیز خبر داد و گفت: از مردم تقاضا می‌شود برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

صابری همچنین به مردم توصیه کرد برای اجتناب از گرمازدگی از تردد غیرضرور در ساعات ظهر پرهیز کرده و هشدارهای داده شده را جدی بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار