کد خبر: ۵۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
رئیس کل دادگستری استان اردبیل عنوان کرد:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حرکت بر مدار قانون و اخلاق دو اصل مهم و مورد تأکید در انجام رسالت نیروی انتظامی است.

آرانیوز-اردبیل-ناصر عتباتی در نشست مشترک مدیران عالی قضائی استان با رده‌های فرماندهی نیروی انتظامی استان اردبیل ضمن قدردانی از مجموعه انتظامی استان به خصوص پلیس‌های تخصصی، تأمین امنیت پایدار را مرهون تلاش‌های شبانه روزی و جهاد گونه آنان دانست و عنوان کرد: حرکت بر مدار قانون و اخلاق دو اصل مهم و مورد تأکید در انجام رسالت نیروی انتظامی است.

وی افزود: بی شک کسب عنوان استان امن در سایه تلاش‌ها و اقدامات هماهنگ مجموعه قضائی و نهادهای نظامی و انتظامی محقق شده است و امید است استمرار و تداوم این تعاملات و همکاری‌ها بیش از پیش در کسب رضایتمندی عمومی مردم مؤثر بوده باشد.

رئیس کل دادگستری استان در این دیدار ضمن تشریح وضعیت استان گفت: خوشبختانه در حوزه جرایم جدی و مهم، استان اردبیل از امنیت خوبی برخوردار است و وقوع جرایم خشن مهم در استان بسیار کم و یا ناچیز است.

عتباتی ضمن تشریح مؤلفه‌های امنیت، تولید و حفظ امنیت را حاصل تدبیر و تلاش مجموعه قضائی و نیروهای نظامی و انتظامی دانست و گفت: مسلماً مجموعه انتظامی استان یکی از مجموعه‌های بسیار مهم در تولید امنیت پایدار و استاندارد در استان است.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت یک امر فرا قوه‌ای و یک کار علمی و تخصصی است افزود: محقق شدن امنیت پایدار در گرو همکاری، تعامل، هم افزایی همه آحاد مردم و تمامی مجموعه‌های استانی و نیز در سایه کالبد شکافی علمی علل بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی به منظور یافتن راهکارهای مقابله با آنان محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بر لزوم نظارت‌های دقیق و مستمر درون سازمانی تأکید کرد و افزود: اگر نظارت‌های درون سازمانی به نحو مطلوب و با دقت زیاد صورت گیرد مسلماً از بروز بسیاری از تخلفات و جرایم پیشگیری به‌عمل می‌آید.

عتباتی صلابت نیروی انتظامی را حرکت بر مدار قانون و اخلاق دانست و گفت: همه توفیقات مهم در سایه این اصل میسر و مقدور گشته است و پلیس و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مفتخر است فعالیت خود را در چهارچوب ضوابط قانونی با تأثر از روابط اخلاقی به نحو احسن و با حفظ و رعایت کرامت‌های انسانی انجام می‌دهد.

وی در پایان پیش بینی را مقدم بر پیشگیری دانست و گفت: هرچند پیش بینی مسائل و مشکلات احتمالی قبل از حادث شدن آن با همفکری، اتحاد و تعامل زمینه بروز بسیاری از جرایم و تخلفات را می‌گیرد. لذا اقدام به موقع و سریع در انجام مأموریت‌های انتظامی به‌عنوان یک اصل مهم و غیر قابل انکار در انجام احسن مأموریت‌های پلیس همواره مد نظر بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار