کد خبر: ۵۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با بیان اینکه اردستان ۱۱ کانون اصلی بیماری سالک دارد، گفت: خدمات درمانی مربوط به سالک به شکل رایگان برای بیماران انجام می شود.

آرانیوز-اردستان-رضا اشرفی در جلسه کارگروه اجتماعی و سلامت با بررسی بیماری سالک اظهار داشت: طبق مصوبات قبلی در خصوص بیماری سالک مرکز بهداشت شهرستان اردستان بالای ۹۵ درصد مصوبات را در خصوص مدیریت محیطی و آموزش‌هایی که در خصوص جلوگیری از بیماری سالک لازم باشد را برای مردم انجام داده است.

وی افزود: موضوع جمع آوری نخاله‌های شهری و همچنین کودهای حیوانی در روستاها که بستری برای رشد و ایجاد پشه سالک است باید توسط مسئولان متولی پیگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۱۱ کانون اصلی بیماری سالک وجود دارد، گفت: سه مؤلفه مخزن بیماری، ناقل بیماری و میزبان بیماری در این نقاط موجود است.

وی افزود: با توجه به زمان شیوع گزش پشه سالک در فصول گرم سال به خانواده‌های اردستانی توصیه می‌شود مسائل بهداشتی که از مرکز بهداشت اعلام می‌شود را در خصوص سلامت و حفظ فرزندان خود انجام دهند.

اتباع خارجی نسبت به اعلام بیماری‌های زمینه‌ای اقدام نمی‌کنند

اشرفی بیان کرد: ۵۵۰ زن از اتباع خارجی در اردستان زندگی می‌کنند که ۲۵۱ نفر آنها متأهل هستند و با توجه به عدم پوشش بیمه‌ای مناسب نسبت به اعلام بیماری‌های زمینه‌ای خود اقدام نمی‌کنند و یا بعضاً زایمان‌های داخل منزل انجام می‌دهند که این برای آینده خانواده‌ها بسیار خطرناک است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های بهداشتی توجه به توصیه‌های پزشکی است، گفت: خدمات بیماری سالک از صفر تا ۱۰۰ درصد به شکل رایگان در شهرستان اردستان انجام می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار