کد خبر: ۵۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
رئیس کل دادگستری اردبیل عنوان کرد
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مسئولین در توجه به نهاد خانواده دچار غفلت شده اند.

آرانیوز- ارومیه-ناصر عتباتی در آئین افتتاح بنیاد صیانت از خانواده با انتقاد از غفلت مسئولین و دست‌اندرکاران در سنوات گذشته از نهاد خانواده بیان کرد: متأسفانه آثار و تبعات سوء این غفلت و فراموشی امروزه در جامعه به صورت ناهنجاری‌های اجتماعی مثل گریز از تشکیل خانواده‌ها، گریز از فرزند آوری، افزایش طلاق، رواج خشونت در جامعه و بسیاری دیگر از معضلات نمود پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل اصلی استحکام بنیان خانواده‌ها یادآور شد: تعهد، صداقت در گفتار و کردار، تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفتاری، تقویت پایبندی اعضای خانواده نسبت به همدیگر، درستکاری و ایثار از عوامل اصلی استحکام خانواده‌ها است که باید برای نهادینه شدن اینگونه فرهنگ‌ها در جامعه بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: نهاد خانواده به عنوان پایه و اساس جامعه اگر بر مبنای معیارهای اصیل اسلامی تشکیل شود بطور قطع بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی جامعه از جمله بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

عتباتی ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و تربیت بر مبنای اصول اعتقادی و دینی در خانواده‌ها در کنار بهره‌مندی از روش‌های نوین علمی به ویژه در بحث مشاوره‌های روانشناسی برای خانواده‌ها را عامل اصلی موفقیت در تربیت صحیح خانواده‌ها دانست.

وی بیان کرد: دستگاه قضائی استان بستر و ظرفیت برای تلاش نهادها و دستگاه‌ها را برای تقویت و صیانت از نهاد خانواده فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: باید دست‌اندرکاران امر با اقدام عملی و کار علمی، نمود عینی فعالیت خود را در جامعه آشکار کنند و دستگاه قضائی نیز همواره در کنار این دستگاه‌ها از اقدامات قانونی، شرعی و اخلاقی نهادها در استحکام بخشی و تقویت بنیاد نهاد خانواده حمایت می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار