کد خبر: ۵۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور ۸۹ میلیون دلار کالا طی سالجاری از استان به خارج از کشور خبر داد.

آرانیوز-ارومیه-حسین محمدجانی با اشاره به بسته بودن مرزهای زمینی استان با کشورهای همسایه به دلیل شیوع کرونا افزود: هم اکنون داد و ستد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مرزها به صورت زمینی به جز کشور ترکیه در حال انجام است.

وی با اشاره به فعال بودن مرزهای کیله سردشت، تمرچین پیرانشهر، صنم بلاغی پلدشت عنوان کرد: ترکیه نیز با رعایت محدودیت‌ها و نیز ۱۴ روز قرنطینه کالاهای صادراتی از طریق مرز رازی و به صورت ریلی اقدام به صادرات و واردات کالا با کشورمان می‌کند.

محمدجانی با اشاره به صدور ۸۹ میلیون دلار کالا به وزن ۹۷ هزار تن طی سال جاری ادامه داد: این میزان صادرات طی فروردین ماه امسال صورت گرفته که بیشترین کالای صادراتی هندوانه بوده است.

ئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین صادرات از طریق تمرچین پیرانشهر صورت گرفته است گفت: در این مدت ۱۶۷ هزار تن کالای مربوط به دیگر استان‌ها به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از این مرز صادر شد که نشان دهنده جایگاه گمرک تمرچین در مراودات تجاری با عراق دارد.

آذربایجان‌غربی ۹ گمرک دارد که گمرک‌های بازرگان، رازی، سرو، تمرچین و پلدشت از جمله مهمترین این گمرکات به شمار می‌روند.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرزبا ترکیه، عراق و نخجوان دارد و تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه به شمار می‌رود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار