کد خبر: ۵۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
منتخب مردم گرمسار و آردان در مجلس با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش رکن اصلی در اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: هزینه‌ در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری برای آینده نظام است.

آرانیوز-گرمسار-اردشیر مطهری در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه بی‌توجهی به جایگاه آموزش‌وپرورش در سیاست‌های اقتصادی دولت و بودجه‌ریزی‌ها مشهود است، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش رکن اصلی در اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه کشور است و به همین سبب هزینه‌های آموزش‌وپرورش در کشور به‌مثابه سرمایه‌گذاری برای آینده نظام است.

وی با تأکید بر اینکه امکان ندارد کشوری به توسعه دست یابد بدون اینکه آموزش‌وپرورش آن پیشرفته‌ترین نهاد و سیستم آن کشور باشد، تصریح کرد: بنابراین بودجه آموزش‌وپرورش هزینه نیست و نباید در بخش هزینه‌های جاری دولت محاسبه شود، بلکه درواقع به‌نوعی سرمایه‌گذاری است.

عقب‌ماندگی در وزارت آموزش‌وپرورش

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس یازدهم بابیان اینکه تا زمانی که روی آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری نکنیم، شاهد پیشرفت در بقیه بخش‌ها نیز نخواهیم بود، یادآور شد: نگاه هزینه‌ای به بودجه آموزش‌وپرورش سبب بروز عقب‌ماندگی در شاخص‌های متعددی در این حوزه شده است.

مطهری با تأکید بر اینکه وزیر آموزش‌وپرورش باید قوی‌ترین، دلسوزترین و باتدبیرترین عضو کابینه یک دولت باشد، ابراز کرد: بهره‌گیری از نیروهای جوان، نخبه و فرهیخته آموزش‌وپرورش در بخش‌های مدیریتی در دستور کار قرار گیرد و با نیروی محرکه جوانی آنان طرح‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم.

وی اشاره به لزوم رفع مشکلات معیشتی معلمان گفت: باید تعاونی فرهنگیان در استان سمنان با حضور عناصر هوشمند و پاک دست از خود فرهنگیان و بازنشستگان در جهت تقویت بنیه‌ی اقتصادی فرهنگیان تشکیل شود.

ضرورت راه‌اندازی تعاونی فرهنگیان

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس خاطرنشان کرد: تا زمانی که به مسئله معیشت فرهنگیان و به اصل آموزش‌وپرورش در کشور توجه جدی نشود و برنامه‌ریزی دقیقی برای رفع مشکلات فرهنگیان و سیستم آموزش‌وپرورش وجود نداشته باشد نمی‌توانیم توقع توسعه پایدار و عادلانه در کشور داشته باشیم.

مطهری بابیان اینکه راه‌اندازی تعاونی فرهنگیان گامی مؤثر برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان است، عنوان کرد: رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان، باید یکی از اولویت‌های مجلس و دولت باشد و مجلس شورای اسلامی باید به‌موازات دولت اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشته باشد.

وی افزود: باید از قشر نخبه، هوشمند و پاک دست برای ارائه طرح‌های اقتصادی و بررسی راه‌های افزایش درآمد از بودجه آموزش‌وپرورش حمایت شود تا بتوانیم خدمات بهتر و مطلوب‌تری به فرهنگیان ارائه دهیم.

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: افراد خوش‌فکر و باسوادی در استان سمنان وجود دارند که می‌توانند در قالب تعاونی فرهنگیان قدم‌های مهمی در راستای افزایش درآمد فرهنگیان در حوزه‌های مختلف بردارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار