کد خبر: ۵۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
معاون استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:
معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمام دستگاه‌ها باید نهایت تلاش خود را برای مقابله و مبارزه بی امان با قاچاق به کار گیرند چراکه تحقق جهش تولید نیازمند برخورد بی امان با قاچاق است.

آرانیوز-تبریز-علیار راستگو در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در تبریز افزود: جهش تولید باید به یک عزم عمومی و گفتمان همگانی در جامعه تبدیل شده و با همراهی بخش‌های مختلف جامعه برای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه جهش تولید، اصلی ترین سیاست و راهبرد کشور در شرایط خاص کنونی است خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و اصولی تصمیمات تخصصی در این زمینه، علاوه بر شکوفایی اقتصادی در کشور، می‌تواند بسترسازی مناسبی برای کاهش ورود کالاهای قاچاق به کشور و قطع وابستگی به سایر کشورها داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه جدی سازمان صمت به جلوگیری از عرضه محصولات فاقد شناسه در جامعه و سامان دهی انبارهای موجود در استان همراه با رعایت فرآیند ثبت شد و اظهار داشت: امیدواریم با توجه کافی به این موضوع، شاهد قطع کامل قاچاق در استان و کشور و تقویت هرچه بیشتر اقتصاد ملی باشیم.

توزیع هر کالای فاقد شناسه در بازار قاچاق محسوب می‌شود

جهانگیر اسکندرزاده، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری نیز در این جلسه به بیان اقدامات و دستاوردهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال گذشته پرداخت و گفت: توزیع هر کالای فاقد شناسه در بازار، قاچاق محسوب می‌شود و دستگاه‌های مسئول باید با آن برخورد کنند.

وی در بخشی از سخنان خود از افزایش ۳۴ درصدی کشفیات قاچاق در سال ۹۸ نسبت به سال پیش از آن خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۸ خودروی قاچاق نیز در سال گذشته، کشف و ضبط شده که نسبت به سال پیش از آن، ۲۰ مورد افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: یک هزار و ۸۳۳ نفر نیز در سال گذشته به عنوان متهمین قاچاق در استان، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار