کد خبر: ۵۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
امام جمعه سیریک:
امام جمعه سیریک گفت: چرا مسئولان درست نظارت نمی کنند. مسئولان ذی ربط باید جلوی گرانی بی رویه را بگیرند.

آرانیوز- سیریک-حجت الاسلام حسین حیدری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه سیریک اظهار کرد: امروز نمازجمعه در شهرستان بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا صورت می‌گیرد و ما امیدواریم در هفته‌های آینده شمار بیشتری از شهرهای کشور شاهد برپایی دوباره نماز جمعه باشند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه در امر مبارزه با ویروس کرونا فرآیندهای مختلفی را طی کرده ایم افزود: با توجه به شروع مجدد نماز جمعه در شهرستان نیز با پروتکل‌های ویژه بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در همه آنها با جدیت رعایت خواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای سیاستگذاری نمازجمعه، پروتکل‌های بهداشتی و پیوست‌های فقهی، برنامه‌ای لازم را برای فعالیت مصلاها در دوره پساکرونا تهیه و تدوین کرده است که ما هم در همین راستا برنامه‌های مسجد و نماز جمعه برپا می‌کنیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و روز هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر از نیروی جوان تشکیل شده که حضورشان در مواقع حوادث، خطر بحران‌ها کمتر می‌شود که نیاز است به این قشر توجه بیشتری شود.

امام جمعه سیریک به فضائل ماه رمضان پرداخت و افزود: ماه رمضان، بهترین فرصت برای تمرین صبر و تقواست. اگر اهل صبر باشیم و تقوای الهی را رعایت کنیم، مشمول امداد الهی در زندگی فردی و اجتماعی خواهیم شد.

وی به ولادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام، کریم اهل بیت است و علاوه بر کمک‌های زیاد به فقرا، ۳ بار همه اموال خویش را با نیازمندان تقسیم کرد. لذا ایشان الگوی ممتاز (مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه) است.

وی به دوران کرونا پرداخت و گفت: شیوع ویروس کرونا، هرچند یک بلای عظیم است، ولی در دل این بلا، نعمتهایی هم نهفته بود. اولاً بسیاری از ظرفیت‌های کشور در این مدت کم شکوفا شد. شرکتهای دانش بنیان، گروه‌های جهادی علمی پیشرفتهای شگرفی کردند و بار دیگر ثابت کردند که ما می‌توانیم. اگر به جای تکیه به غرب خائن به ظرفیت‌های داخلی خود تکیه کنیم، پیشرفت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این ویروس منحوس توانست که نقاب از چهره زشت و بزک شده غرب بردارد و همه دیدند که چطور در مدیریت کرونا درمانده شده اند و چطور ماسک از یکدیگر سرقت می‌کنند!!! ولی مردم مؤمن و انقلابی ایران، در رزمایش مواسات و همدلی، عظمت و بزرگی خود را نشان دادند.

وی با بیان اینکه، مردم مؤمن و انقلابی، در رزمایش مواسات و همدلی، عظمت و بزرگی خود را نشان دادند، تصریح کرد: بحمدالله در شهرستان سیریک هم به همت خیرین، بسیجیان و مراکز نیکوکاری، و نهادهای انقلابی، در چندین مرحله کمک‌های زیادی میان نیازمندان توزیع شد.

وی با تاکید به مسئولان بر مبنای اینکه جلوی گرانی و فشار اقتصادی بر مردم را بگیرند تصریح کرد: در این شرایط کرونا، گرانی هم بر مشکلات مردم افزوده است. چرا مسئولان درست نظارت نمی‌کنند؟ مسئولان ذی ربط باید جلوی گرانی بی رویه را بگیرند.

وی با اشاره به بی توجهی مسئولان به شترهای سرگردان، گفت: این شترهای سرگردان باعث شده که بارها خانواده‌ها را داغدار کنند اما متأسفانه مسئولان عزم جدی برای حل این مشکل ندارند. مسئول جان مردم کیست؟ چرا استاندار محترم، اقدام مناسبی نمی‌کند؟ چرا دستگاه قضا نسبت به کوتاهی مسئولان و داغدار شدن خانواده‌ها ورود جدی نمی‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار