کد خبر: ۵۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آبفای کرمانشاه خبر داد:
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: شیوع بیماری کرونا ۲۰ درصد مصرف آب را در این استان افزایش داده است.

آرانیوز-کرمانشاه-یوسف اسماعیلی درباره‏ تغییرات مصرف آب بعد از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: با توجه به تاکید وزارت بهداشت مبنی بر شستشوی مداوم دست، به طور میانگین مصرف آب ۲۰ درصد مصرف آب افزایش یافته و در پیک مصرف نیز که پایان سال گذشته با شستشو و خانه تکانی پایان سال همزمان شده این آمار به بالای ۳۸ درصد رسیده است.

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف آب و لزوم خدمات رسانی مستمر به مشترکین، شرکت آبفا نسبت به تجهیز تمامی امکانات و استفاده حداکثری از منابع تأمین آب در سراسر استان اقدام کرده است.

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر منابع، این شرکت با رایزنی‌های به عمل آمده با سایر ارگان‌ها از جمله شهرداری‌ها، دانشکده‌های کشاورزی و… که امکان تزریق آب چاه‌های عمیق آنها به شبکه توزیع آب فراهم است ضمن گندزدایی نسبت به رینگ کردن چاه‌های مذکور به شبکه توزیع اقدام کرده است.

این مسئول عنوان کرد: با وجود افزایش مصرف آب هیچ گونه قطعی یا افت فشاری برای مشترکین در طول روز رخ نمی‌دهد و اگر حادثه‌ای بر روی شبکه توزیع که جز لاینفک اتفاقات شبکه‌ها بوده، به وجود آید اکیپ‌های عملیاتی به صورت ۲۴ ساعته آماده به کار بوده و بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

اسماعیلی گفت: وضعیت کیفی آب تزریقی به شبکه توزیع آب شهرها و روستاها همواره خط قرمز شرکت بوده و با وجود نصب تعدادی ایستگاه آنلاین اندازه گیری پارامترهای کیفی، کارشناسان متخصص در سراسر استان نسبت به پایش کیفیت آب شهرها و روستاها اقدام کرده و کیفیت آب همواره در رنج استاندارد است.

به گفته وی ادارات بهداشت در سراسر استان به عنوان دستگاه نظارت همواره وضعیت کیفی آب شرب را رصد و وضعیت کیفی آب را تأیید کرده‌اند و در صورت اعلام هرگونه اشکالی بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام شده است.

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مشترکین آب علاوه بر اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از مصارف غیر ضروری نسبت به تهیه و نصب مخزن با ظرفیت متناسب با تعداد خانوارهای ساکن در آپارتمان‌ها و ساختمانهای بالاتر از دو طبقه و نصب پمپ جهت تأمین فشار با هماهنگی کارشناسان شرکت آبفا اقدام کنند.

این مسئول همچنین خواستار پرهیز از باز نگهداشتن مداوم شیر آب در زمان شستشوی دست و همچنین شستشوی ظروف غذا و… شد و گفت: آموزش‌های لازم به کودکان جهت رعایت مصرف آب و جلوگیری از اسراف آن نیز مورد تاکید است.

وی از اجرای برنامه‌های آموزشی جهت فصل گرم تابستان و مصرف بهینه آب خبر داد و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت منابع آب موجود، تجهیز و راه اندازی تمام چاه‌های خارج از مدار و احیا و بهسازی چاه‌ها و چشمه‌هایی که با کاهش دبی مواجه شده‌اند در دستور کار است.

اسماعیلی همچنین از نشت یابی مستمر شبکه توزیع و جلوگیری از هدر رفت آب و به کارگیری نیروهای عملیاتی بیشتر جهت رفع حوادث احتمالی در جهت کاهش زمان رفع حوادث خبر داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار