کد خبر: ۵۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد:
اخذ پلاسمای افرادی که دارای شرایط لازم بوده و یک ماه از مدت بهبودی آنها می گذرد، در استان آغاز شده است.فرایند پلاسما درمانی، برای درمان بیماران حاد کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آرانیوز- ارومیه-جواد آقازاده با بیان اینکه این مطالعه در مرحله کار آزمایی بالینی بوده و پس از تصویب در حوزه تحقیقات دانشگاه و اخذ مجوزهای لازم به مرحله اجرا در می‌آید بیان کرد: در فرایند پلاسما درمانی، پلاسمای افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، برای درمان بیماران حاد کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: متخصصین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه توانایی انجام تحقیقات کارآزمایی بالینی پلاسما درمانی را داشته و دانشگاه نیز امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به آخرین آمار و ارقام مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزود: تا تاریخ سیزدهم اردیبهشت دو هزار و ۹۱۹ نفر در آذربایجان غربی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۶۹ نفر نیز جان باخته‌اند.

آقازاده با بیان اینکه ۱۳ اردیبهشت ماه، تست ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا مثبت گزارش شده است که با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در استان به رقم ۲ هزار و ۹۱۹ نفر رسیده است گفت: با بهبودی ۶ بیمار نیز آمار بهبود یافتگان در آذربایجان غربی به رقم ۱۴۵۰ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: متأسفانه با فوت شدن دو بیمار نیز آمار جا باختگان از ابتلای به ویروس کرونا نیز به ۱۶۹ نفر در آذربایجان غربی رسیده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار