کد خبر: ۵۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
آرانیوز- سمنان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: سه هزار و ۶۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بر اثر حوادث طبیعی مانند جاری شدن سیل و سرمازدگی در فروردین ۹۹ به استان خسارت وارد شد.

ایرج رئیسیان افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان خسارت، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به سرمازدگی و ۱۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خسارت سیل است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال به ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۹۵۴ میلیارد ریال به چهار هزار و ۷۴۰ هکتار از اراضی باغی استان سمنان در سرمازدگی فروردین خسارت وارد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: سیل در فروردین ۹۹ بیش از ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به تاسیسات زیربنایی شامل راه‌های اصلی و عشایری، شبکه‌های توزیع برق و گاز و بناهای فنی این استان خسارت وارد کرد.

رئیسیان با اشاره به خسارت ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی سیل نوروز امسال به بخش کشاورزی، اضافه کرد: ۲۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال به ۴۰۶ هکتار از بخش زراعی و ۱۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به تاسیسات کشاورزی استان سمنان در این حادثه طبیعی خسارت وارد شد.

وی با اشاره به ضرورت کمک به کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی در استان سمنان، تصریح کرد: تمهید استمهال تسهیلات سررسید شده بانکی، درخواست کمک بلاعوض برای جبران خسارت، تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ایجاد سرمایه در گردش خسارت دیدگان و حفظ چرخه تولید، از جمله درخواست‌ها از دولت برای مساعدت به خسارت دیدگان است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان یادآور شد: به منظور تخصیص منابع مربوط به صندوق بیمه و پرداخت غرامت به خسارت دیدگان مشمول از دولت درخواست شده است.

بارش‌ها در سوم فروردین ۹۹ سبب مسدود شدن محور ارتباطی مهدیشهر استان سمنان به کیاسر استان مازندران، خسارت به تاسیسات دولتی، مزارع و بناهای مسکونی شهرستان آرادان و مسدود شدن ۲ ساعته محور گرمسار به سرخه شد.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

یخ‌زدگی درختان زمانی رخ می‌دهد که دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد برسد، این اتفاق به عنوان آسیب قابل توجه به بخش کشاورزی در فروردین امسال در استان سمنان رخ داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار