کد خبر: ۵۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
آرانیوز- کرمان- رییس پایگاه انتقال خون جیرفت و عنبرآباد از افزایش ۱۶ درصدی اهدا خون در این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در شرایط کرونایی به خون بیشتری نیاز داریم از این رو می‌طلبد مردم مشارکت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

علی بهزادی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۴۵ نفر برای اهدا خون مراجعه کردند که از این تعداد ۵۶۶ نفر موفق به اهدا شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته در این زمان ۵۹۴ نفر مراجعه کننده وجود داشت که از ۴۸۵ نفر خون گرفته شد.

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به تشریح وضعیت اهدا خون طی سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته ۲ درصد افزایش مراجعه کننده و چهار درصد افزایش خون‌گیری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اهداکنندگان خون، مرد هستند تصریح کرد: ۹۳ درصد از اهدا کنندگان خون جنوب کرمان مرد و هفت درصد زن هستند.

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از نیاز شدید به خون در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا در جامعه نیازمند مشارکت بیشتر مردم در زمینه هدا خون هستیم.

بهزادی تعداد بیماران خاص منطقه جنوب کرمان را ۵۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این بیماران به طور میانگین ماهانه یک تا ۲ و حتی در بعضی مواقع سه واحد خون نیاز دارند از این رو تنها منبع تامین کننده خون برای این بیماران مردم هستند لذا نیازمند مشارکت بیشتری هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر بیماران خاص، خون مورد نیاز بیمارستان‌های جنوب کرمان از طریق پایگاه انتقال خون شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تامین می‌شود از این رو نیازمند مشارکت بیشتر مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای تامین خون مورد نیاز این منطقه هستیم.

اساتید دانشگاه‌های جیرفت نیز در اقدامی خودجوش ۱۳ هزار و ۵۰۰ سی‌سی خون اهدا کردند.

موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد. شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، اداری، اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذاشته است. ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار