کد خبر: ۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده و لایروبی رودخانه ها برای شرایط تغییرات جوی و بارش ها آمادگی کامل داریم تا غافلگیر نشویم.

به گزارش آرانیوز، قدرت الله مهدیخانیاظهار داشت: در روزهای اخیر که شاهد بارش‌های بهاری در استان بودیم خوشبختانه با اقدامات انجام شده با حادثه و سیلاب روبرو نشدیم.

مهدیخانی تصریح کرد: به گزارش اداره کل هواشناسی استان، از روز اول فروردین ماه تاکنون میزان بارش در شهرستان قزوین ۲۹ میلی‌متر بوده که حادثه طبیعی را نیز به دنبال نداشته است.

وی اظهار داشت: بعد از وقوع سیل فروردین ماه سال گذشته، یک تیم تخصصی زیر نظر مدیریت بحران استان مأمور شناسایی رودخانه‌های حادثه خیز برون شهری شد که در این راستا ۲۲۴ نقطه از سوی کارشناسان به عنوان نقاط پرخطر معرفی شدند که برای اجرای عملیات لایروبی، احداث دیواره و رفع مشکل پل‌ها، با واگذاری مجوز برداشت مصالح شن و ماسه موجود در حریم رودخانه‌ها به بخش خصوصی، اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت.

مهدیخانی با اشاره به تخصیص ۶۰ میلیارد ریال به شرکت آب منطقه‌ای از محل ماده ۱۰ قانون مدیریت بحران، افزود: اجرای عملیات لایروبی، مطالعه و آزادسازی بستر رودخانه‌های استان نیز توسط این شرکت انجام شد و برای رفع تصرف غیرقانونی صورت گرفته در حریم بستر برخی از رودخانه‌ها توسط افراد حقیقی و حقوقی طی سال‌های گذشته، با کمک دستگاه قضائی اقدام به قلع و قمع و مالکیت دوباره آنها کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ۱۵۷ رشته رودخانه موجود در استان، تعداد ۴۲ رشته آن از داخل شهرها می‌گذرد که برای پیشگیری از سیلاب احتمالی، لایروبی تمامی رودخانه‌های یاد شده توسط شهرداری‌ها به انجام رسیده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تاکید کرد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، قزوین به لحاظ حادثه خیز بودن، ۲۵ نوع حادثه طبیعی و غیرطبیعی را تجربه کرده بود که با این بیماری، ۲۶ نوع حادثه را تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم و در کنار همه مشکلات موجود، تجربه نشان داده که هیچ گاه نباید دستگاه‌ها در طول سال از انجام وظایف ذاتی خود غفلت کنند.

نگران بارندگی‌ها نیستیم / رودخانه‌ها لایروبی شده است

مهدیخانی با اشاره به بارندگی‌های روزهای اخیر هم اظهار داشت: بارندگی‌ها در استان ادامه دارد اما با اقدامات پیشگیرانه انجام شده از سوی شهرداری‌ها و لایروبی ۴۱ رودخانه عبوری از داخل شهرها از وقوع سیلاب احتمالی جلوگیری کرده‌ایم.

وی افزود: در این راستا اطلاع رسانی لازم نیز از روزهای قبل انجام شده تا کشاورزان و ساکنان حریم رودخانه‌ها مراقب باشند و از نزدیک شدن به حریم و اطراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

مهدیخانی گفت: لایروبی رودخانه‌های خارج از محدوده شهرها هم توسط بخش خصوصی مدیریت و لایروبی شده و امسال نگرانی خاصی در این ایام نداریم اما انتظار داریم مردم به توصیه‌ها عمل کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار