کد خبر: ۵۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
شهرکرد- رئیس گروه بهداشت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استفاده صحیح از مواد ضدعفونی‌کننده برای مقابله باکرونا ضروری است.

به گزارش آرانیوز، بهمن بنایی صبح پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: برای کف زمین، سرویس‌های بهداشتی و… می‌توان از محلول آب و وایتکس استفاده کرد اما برای این کار باید از دستکش، ماسک و حتی عینک استفاده شود، ضمناً در زمان استفاده پنجره باید باز یا سیستم تهویه روشن باشد.

وی افزود: وایتکسی که در بازار وجود دارد پنج درصد غلظت دارد، اما برای ضدعفونی کرد سطوح باید از وایتکس ۰.۱ درصد به صورت یک قسمت وایتکس و ۵۰ قسمت آب استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه وایتکس خاصیت خورندگی دارد و نباید برای سطوح فلزی، پارچه و… استفاده شود، ادامه داد: این ماده باعث مسمومیت شدید می‌شود و باید دور از دسترس بچه‌ها قرار گیرد.

رئیس گروه بهداشت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درخصوص شیوه استفاده از وایتکس عنوان کرد: برای این کار باید پارچه را در محلول قرار دهیم و به سمت جلو بکشیم، ضدعفونی سطوح در این حالت نباید چرخشی باشد.

وی با بیان اینکه چنانچه فرد در زمان استفاده از وایتکس دچار سردرد و مسمومیت شد باید شیر بنوشد تا اثرات آن را از بین ببرد، گفت: راحت‌ترین راه برای ترکیب وایتکس و آب این است که دو قاشق غذاخوری محلول را در یک لیتر آب ترکیب کنیم، این محلول ۲۴ ساعت خاصیت گندزدایی دارد.

رئیس گروه بهداشت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پیرامون پودر کلر نیز گفت: ۱۰۰ سی‌سی پودر کلر را باید در یک لیتر آب محلول کرد و برای گندزدایی سطوح استفاده شود.

بنایی بیان کرد: برای دستگیره درها، صفحه کلید کامپیوتر، تلویزیون و… باید از مواد ضدعفونی‌کننده با پایه الکل استفاده شود، برای این موارد نباید به هیچ وجه از گندزدا استفاده کرد

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار