کد خبر: ۵۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
اگرچه دولتمردان روحانی خودشان می دانند کم کار و دارای مشکلات عدیده در عرصه اجرایی و رفع مشکلات در بحران‌های طبیعی هستند، اما کم‌کاری روحانی مزید بر علت‌ها است.

به گزارش آرانیوز، بحران‌های طبیعی در با توجه به پوشش هوایی ایران، امری غیر قابل اجتناب است اما، رسیدگی به مشکلات ایجاد شده توسط طبیعت، از اقدامات مرسومی است که در همه دنیا و زیر نظر دولت‌ها انجام می‌پذیرد و در اولین نهاد متصدی، ستاد بحران و جمعیت هلال‌احمر در کشور و منطقه‌ای است.

اوایل آذرماه بود که علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر از سمت خود استعفا داد و پس از استعفای او جلسه شورای عالی جمعیت هلال‌احمر برای انتخاب رئیس جدید این جمعیت برگزار شد.

با وجود آن که پیوندی استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده و جلسه شورای عالی برای انتخاب رئیس جدید برگزار شده اما تکلیف رئیس جمعیت هلال‌احمر تا اواخر آذرماه نامشخص بود و بر اساس شنیده‌ها  رئیس جمهور با وجود مفاسد و مشکلات پیوندی، استعفای پیوندی موافقت نمی‌کرد اما اعضای شورای عالی هلال‌احمر در جلسه فوق‌العاده خود در تاریخ ۱۹ آذرماه با استعفای پیوندی موافقت کردند.

شورای عالی هلال‌احمر به‌منظور ساماندهی هرچه سریع‌تر وضعیت این نهاد خیریه و امدادی در اجرای جزء ۵ بند ماده ۱۰ قانون اساسنامه جمعیت (معرفی دو نفر از افراد واجد شرایط به رئیس‌جمهور برای انتخاب یکی از آن‌ها به‌عنوان رئیس جمعیت) فرآیند اعلام نامزدی و نحوه بررسی سوابق و برنامه‌های افراد واحد شرایط را به اتفاق آراء تصویب کرد.

سرانجام در تاریخ ۲۳ آذرماه، ۷ گزینه‌های همچون  "سلمان سامانی" معاون وزارت کشور، "سید علی مرعشی" رئیس اسبق مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر، "سید محمد اکرمی" رئیس مجتمع درمانی هلال، "مصطفی محمدیون" دبیر کل اسبق هلال‌احمر، "پژوهش" عضو شورای عالی هلال‌احمر، "حسن علیمردانی" و "رضا نوروزی"  برای تصدی ریاست جمعیت هلال‌احمر با یکدیگر به رقابت پرداختند که  درنهایت پس از انجام رأی‌گیری، سید سلمان سامانی با ۹ رأی و محمدرضا نوروزی با کسب ۸ رأی  بیشترین آرا را کسب کردند و از سوی شورای عالی انتخاب و برای تعیین رئیس جمعیت هلال‌احمر به رئیس‌جمهور  معرفی شدند.

اما باگذشت بیش از دو ماه از ارسال مدارک و مستندات جلسه شورای عالی به حجت‌الاسلام روحانی برای صدور حکم ریاست جمعیت هلال‌احمر از بین دو گزینه "سامانی و نوروزی" اتفاقی نیفتاده است و رئیس‌جمهور برای صدور حکم رئیس جدید جمعیت هلال‌احمر اقدامی انجام نداده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار