کد خبر: ۵۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

انجام بیش از ۳۳۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان

همدان - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۳۳۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان، گفت: امسال و تا پایان دی ماه سامانه ۱۲۵ همدان ۱۴۰ هزار و ۷۷ تماس دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بیاناتی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام ۳۳۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان، گفت: امسال و تا پایان دی ماه سامانه ۱۲۵ همدان ۱۴۰ هزار و ۷۷ تماس دریافت کرده که از این تعداد ۳ هزار و ۳۳۳ مورد منجر به عملیات شده است.

وی با اشاره به ثبت ۱۴ هزار و ۵۲۸ مورد تماس اشتباه تاکید کرد: ۷ هزار و ۴۶۲ مورد تماس برای دریافت مشاوره، ۱۵ مورد گزارش آتش‌سوزی کذب و ۱۱۴ هزار و ۷۳۹ مورد ایجاد مزاحمت ثبت شده است.

محمد رضا بیاناتی در تشریح این خبر گفت: یک هزار و ۷۷۸ مورد از عملیات انجام شده اطفا حریق بوده که اطفا حریق پوشش گیاهان خودرو با ۸۸۶ مورد، اماکن مسکونی با ۲۰۱ مورد، وسائط نقلیه با ۲۰۱ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۲۵ مورد و مراکز تجاری با ۸۲ مورد بیشترین تعداد عملیات در این حوزه را شامل شده است.

بیاناتی با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۶۳ عملیات اطفا حریق داخل و ۲۵ عملیات خارج از محدوده شهری انجام گرفته است، اظهار کرد: عامل بروز ۷۰۲ حادثه آتش‌سوزی عمدی، ۱۰۶۰ حادثه غیر عمدی و ۲۵ حادثه در دست بررسی کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان ۶۵ نفر شامل ۲۹ مرد و ۳۶ زن را در عملیات اطفا حریق نجات داده‌اند، عنوان کرد: در حوادث آتش سوزی ۴۵ نفر شامل ۳۰ مرد و ۱۵ زن و ۴ نفر از آتش‌نشانان مصدوم شده‌اند و متأسفانه یکی از شهروندان جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۱۱۰ مورد عملیات احتیاط حریق در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس، ۵۳ مورد به دستور شورای تأمین و ۱۵ مورد در مناسبت‌ها بوده است.

محمد رضا بیاناتی با اشاره به انجام یک‌هزار و ۴۳۵ عملیات امداد و نجات طی سال جاری خاطرنشان کرد: نجات حیوانات با ۲۵۵ مورد، مهار حیوانات با ۲۳۷ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۲۷۰ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۲۴۵ مورد، رفع آبگرفتگی و امداد و نجات در سیلاب‌ها با ۱۰۴ مورد و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیا و اجسام با ۹۷ مورد بیشترین تعداد عملیات بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار