کد خبر: ۵۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
اراک- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی از اجرای طرح ارائه آموزش‌های مهارتی در مناطق حاشیه نشین استان، در راستای ایجاد اشتغال برای این اقشار خبر داد.

 آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای در مناطق حاشیه نشین ارائه می‌شود

سعید رضا شاه محمدی اظهار داشت: از حدود سه ماه پیش بنا به تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی راه اندازی طرحی در سکونتگاه‌های غیر رسمی به منظور ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به ساکنین این مناطق، برای کمک به اشتغال زایی به ویژه مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفت و در اولین گام، مقرر شد در منطقه کوی سجادیه (باغ خلج) اراک چنین فضایی برای آموزش‌های مربوطه فراهم شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان مرکزی این فضا در کوی سجادیه اراک در اختیار اداره کل فنی و حرفه ای قرار گرفت که در مرحله بازسازی قرار دارد.

وی افزود: در این فضا شش کارگاه تجهیز و بیش از ۳۰ رشته مهارتی برای آقایان و بانوان آموزش داده می‌شود. برای فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌های مردم نهاد نیز فضایی پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: بنا به پیشنهاد خیران، قرار است در این فضا دار قالی در اختیار افراد تحت آموزش قالیبافی همراه با طرح و نقشه قرار گیرد و سپس از آن‌ها خریداری شود.

شاه محمدی اظهار کرد: این فضا برای تجهیز نیازمند حمایت همگان است. البته اخیراً بر اساس جلسه‌ای که با فرماندار اراک، اعضای شورای شهر و … در این راستا برگزار شده، مقرر شد این مکان ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی عنوان کرد: با بهره برداری از این مکان، امکان ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای برای ساکنین مناطق سنجان، کرهرود، شهدای صفری، شهرک ابوالفضل، رودکی، کوی سجادیه و بخشی از کوی امام علی (ع) با مراجعه به این مرکز آموزشی فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی به منظور تعمیر و تجهیز کارگاه‌های مربوطه اعتباری به مبلغ ۴۹۰ میلیون تومان برای اداره کل فنی و حرفه ای اختصاص داده است البته این طرح پس از برنامه ریزی به وزارت کشور نیز ارسال شد و اجرای آن مورد تأیید قرار گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار