کد خبر: ۴۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
سمنان - معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان بابیان اینکه تصویب قانون ‌سازمان‌های‌ مردم‌نهاد یک مطالبه جدی است، گفت: این قانون می‌تواند فعالیت سمن‌ها را تسهیل و اثرگذاری‌شان را بیشتر کند.

به گزارش آرانیوز،حبیب‌الله خجسته پور، ظهر پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ورزش، مشارکت، سلامتی ویژه اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد سمنان، با اشاره به اثرگذاری سمن‌ها در سطح جامعه، بیان کرد: یکی از مطالبات سازمان‌های مردم‌نهاد تصویب قانون ویژه‌ای است که اثرگذاری‌شان را در سطح جامعه بیشتر می‌کند.

وی بابیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور دو برابر شده است، افزود: محوریت وزارت کشور برای صدور مجوز همراه با استعلام تخصصی از نهاد مربوطه برای فعالیت این سازمان‌ها یکی از ضروریات اصلی و بسیار مهم است.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد بازوان اجرایی خوبی هستند، بیان کرد: برون‌سپاری فعالیت‌های اجتماعی از سوی سازمان‌های دولتی و استفاده از وجود فکری اعضای این سازمان‌های مردم‌نهاد، به‌نوعی می‌تواند در تقویت نقش این سازمان‌ها و افزایش تعاملات سازمان‌های دولتی با آنان تأثیرگذار باشد اما پیش از آن باید گفت نگاه‌ها به سازمان‌های مردم‌نهاد نباید امنیتی و مانع فعالیت‌هایشان باشد.

خجسته پور بیان کرد: ما در بومی‌سازی، این سازمان غیردولتی را به سازمان‌های مردم‌نهاد ترجمه کردیم که می‌توان گفت به‌نوعی مکمل همان سازمان‌های غیردولتی هستند.

وی افزود: در این شکل جدید، سازمان‌های غیردولتی در کشورهای توسعه‌یافته که قبل از ما دولت ملت‌ها را تشکیل دادند، سازمان‌های غیردولتی به‌صورت تخصصی پا گرفته و تنها در یک حوزه کاملاً تخصصی فعالیت دارند از سوی دیگر انجام ‌چند فعالیت تخصصی مختلف در یک ان‌جی‌او یا سازمان مردم‌نهاد،  مشکلات و موانعی را بر سر راه این‌ مجموعه‌ها به وجود آورده است که باید آن‌ها را برطرف کرد.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ترکیب چند فعالیت تخصصی در یک سازمان غیردولتی، عملاً این مجموعه را به یک سازمان دولتی و یا شبه‌دولتی تبدیل می‌کند حال‌آنکه جامعه هدف باید همراه با تمرکز و محوریت بر یک فعالیت تخصصی در سازمان‌های غیردولتی تعریف شود.

خجسته پور بابیان اینکه تشکیل سازمانی برای انجام امور اجتماعی و درعین‌حال انجام فعالیت‌های اقتصادی، یکی از معضلات این حوزه است، گفت: ما نباید در تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد اجتماعی، به دنبال نفع، سود و درآمدزایی اقتصادی باشیم و همچنین نباید در این ‌مجموعه به دنبال انجام فعالیت‌های سیاسی به معنای رقابت‌های سیاسی باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار