کد خبر: ۴۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
زنجان-استاندار زنجان بیان کرد: برای اینکه بتوان آمار مربوطه حوادث مختلف را کاهش داد، باید هماهنگی در امور را اولویت کاری خود قرار دهیم.

به گزارش آرانیوز،فتح‌الله حقیقی قبل از ظهر پنج شنبه در آغاز رزمایش طرح زمستانی پلیس‌راه که در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه باید قدردان کسانی که در راستای آسایش رانندگان در روزهای برفی و سرمای شدید هوا تلاش کرده و گام برمی‌دارند، باشیم، افزود: وقتی مقوله امنیت در سفر پیش می‌آید، رانندگان جزو افرادی هستند که در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند.

وی با یادآوری اینکه وقتی آمار سوانح رانندگی را مرور می‌کنیم، خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین دلایل بروز این سوانح در جاده‌ها به‌شمار می‌رود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که رانندگان می‌توانند پلیس را در این ایام یاری کنند، رعایت نکات ایمنی است، این در حالی است که اگر این نکات رعایت نشود، نباید توقع کاهش آمار سوانح جاده‌ای را داشت و بالطبع پلیس نیز در این زمینه با مشکل مواجه خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به کاهش آمار سوانح جاده‌ای در استان نسبت به کشوری، برخورداری از هماهنگی‌های لازم را از ضروریات دست‌یابی به چنین آماری خواند و اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه راه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم و می‌توانیم با استفاده بهینه از این پتانسیل، در راستای کاهش تلفات جاده‌ای گام برداریم، این در حالی است که معتقدیم در این راه نباید موازی‌کاری کرد.

حقیقی در ادامه از کاهش ۸ درصد سوانح برون‌شهری استان زنجان طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد روندی باشیم که سوانح جاده‌ای هر سال آمار کمتری را به خود اختصاص دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار