کد خبر: ۴۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کرج - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه تبلیغات پرخرج یکی از شاخص‌های ردصلاحیت است، بر لزوم ورود صادقانه به عرصه تبلیغات تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج به موضوع تنبیه بدنی دانش آموزان مدرسه‌ای در کرج اشاره کرد که خبری ناراحت کننده بوده است و گفت: باید به این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخته شود که گویا متولیان پیگیر هستند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل در مدیریت کلان است، گفت: گفتیم؛ برخی از عزیزان، دل در گرو استان ندارند و به فکر مسائل و کارهای خودشان هستند و آمده‌اند در این استان رزومه کسب کنند، ولی کسی به این موضوعات گوش نمی‌دهند و فکر می‌کنند ما سیاسی صحبت می‌کنیم، در صورتی که اینگونه نیست.   

خطیب جمعه کرج تاکید کرد: بنده درباره موضوعاتی که به توسعه و پیشرفت استان مربوط است، سیاسی فکر نمی کنم. بنا را بر ارتقای سطح عمومی در استان گذاشته‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اضافه کرد: اصرار داریم افرادی در این استان مدیر شوند که دغدغه این استان را داشته باشند. بحث فقط آموزش و پرورش نیست و به همه سطوح مدیریتی مربوط می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: باید در پست‌های مدیریتی از افرادی استفاده شود که دغدغه استان را دارند و می‌خواهند در استان بمانند و خدمت کنند. حالا در آموزش و پرورش در مقطعی به دلیل عدم حضور مدیرکل ممکن بود برخی از اتفاقات بیفتد. این موضوعات می‌تواند در دیگر ادارات نیز اتفاق بیفتد که خبری هم شود.

دستگاه‌های نظارتی با دقت، تخلفات انتخاباتی را رصد کنند و حواسشان باشدوی در بخش دیگری با اشاره به نکات انتخاباتی گفت: کاندیداها از دادن وعده‌های که امکان تحقق ندارند یا خارج از اختیارات قانونی آنها است، پرهیز کنند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه برخی از وعده‌ها باعث آبروریزی برای کاندیداها در آینده می شود، گفت: عدم تحقق وعده‌های گفته شده میان مردم ایجاد بدگمانی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اضافه کرد: کاندیداها از دادن وعده‌های دروغ و فریبنده خودداری کنند، همچنین هواداران کاندیداها باید در عمل به قانون التزام داشته باشند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: تصمیمات قانونی شورای نگهبان حتی اگر به ضرر کاندیداها باشد باید از سوی آنها بپذیرند.

وی خطاب به کاندیداها گفت: صادقانه وارد عرصه تبلیغ شوید تا نتیجه بگیرید. تبلیغات پرخرج یکی از شاخص‌های رد صلاحیت است.

خطیب جمعه کرج خطاب به نامزدهای انتخاباتی، گفت: برای رای آوردن دیگران را تخریب و آخرت خود را تیره نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز همچنین تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی با دقت، تخلفات را رصد کنند و حواسشان باشد.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مناسبت های پیش رو به مهمترین آن یعنی روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این روز سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح است که سال های متوالی در جهت تحقق اندیشه و آرمان وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کرد، آرمان این عالم برگرفته از اندیشه های متعالی امام خمینی (ره) است، وحدت حوزه و دانشگاه منشاء آثار و برکات علمی فراوانی برای جامعه علمی و آینده سیاسی و اجتماعی کشور است.

یکی از مهمترین راهبردهای تهاجمی امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدین بین المللی آنها ایجاد و گسترش اختلاف در میان امت های اسلامی استوی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر بحث های مفصلی میان حوزوی ها و دانشگاهیان کشور مطرح شده است، گفت: در این رابطه مباحث نظری مختلفی نیز طرح شده است، اما در این راه مسلم است که در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین بر اساس توصیه های هفت گانه گام دوم انقلاب نیاز است که ارتباط میان حوزه و دانشگاه دقیق تر و تعریف شده تر شود تا در این مسیر با فکر بلند، آرمان ساز و انقلابی پایه های فکری و سازندگی و استقلال های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تحقق یابد و بندهای گام دوم انقلاب نیز عملیاتی شود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهبردهای تهاجمی امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدین بین المللی آنها ایجاد و گسترش اختلاف در میان امت های اسلامی است، گفت: در حوزه امنیت ملی نیز از موارد فرهنگی بهره می گیرند تا به نوعی بنیان های اسلامی را تخریب کرده و ناامنی فکری و تنش های اجتماعی درست کنند، در این میان این وحدت حوزه و دانشگاه است که امنیت ملی را تقویت کرده و می تواند خلاء های فکری و ایدئولوژیک را پر کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه طبق فرموده و وصیت امام خمینی(ره) لبه تیز توطئه های دشمنان متوجه حوزه و دانشگاه است که مغز متفکر جامعه هستند، افزود: باید حوزی ها و دانشگاهیان مراقبت کنند زیرا در سال های اخیر نیز دیدیم که چگونه مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه قرار بود که این هفته در خصوص دو قطبی سازی در جامعه که این روزها از تریبون های مختلفی نیز شنیده می شود صحبتی را داشته باشم، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانشان به طور مکرر از پرداختن به دوقطبی سازی که سوغات بیگانه است همه را نهی کرده اند، دوقطبی سازی به معنای ساختن چیزی است که وجود ندارد و تلاش می کنند که ایجاد شود، تکنیکی در جنگ نرم است که دشمن از طریق آن بر فکر، اندیشه، عواطف، محاسبات، تصمیمات و رفتار مخاطب تاثیر می گذارد و طبق خواسته خود رفتار او را تغییر می دهد تا به جریان سازی که می خواهد برسد.

دشمن در مقاطع مختلف بر اساس ضعف هایی که در برخی جاها داشتیم ضرباتی را به انقلاب وارد کردوی با تاکید بر اینکه البته در جامعه دوقطبی های حقیقی نیز داشته ایم که از گذشته بوده است، افزود: در فرهنگ قرآنی و معارف دینی ما نیز به این موارد اشاره شده است که از جمله آن حقیقت و باطل، عدل و ظلم، عزت و ذلت و یا صلاح و فساد و یا ایمان و یا نفاق است که همگی دوقطبی حقیقی هستند.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: در تاریخ معاصر ما و بعد از انقلاب اسلامی واژه های جدیدی که برخواسته از متن اسلام وجود داشت ولی معروف نبود وارد ادبیات سیاسی ایران و جهان شد که از جمله آن اسلام ناب محمدی و یا واژه های مستضعفین و مستکبرین است و اینها که در راستای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی بود موجب هراس دشمن شد و او را وادار به واکنش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: دشمن در مقاطع مختلف بر اساس ضعف هایی که در برخی جاها داشتیم ضرباتی را به انقلاب وارد کرد و در این میان جنگ نرم را راهبرد کلان خود قرار داد و با دوقطبی سازی به عنوان یکی از راهبردهای این جنگ وارد میدان شد.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه طی مسیر انقلاب و با گذشت سال ها دوقطبی هایی از جمله مدیریت فقهی و یا مدیریت علمی در کشورمان مطرح شد، گفت: دوم خردادی و غیرآن، اصلاح طلب و اصولگرا، آرمان گرا و واقع گرا، توسعه ملی و استقلال طلبی، اعتدالیون و افراطیون از جمله دوقطبی های ایجاد شده است و اخیرا نیز توسط گروهی بحث هایی مانند حامیان فیلترینگ و مخالفان آن و یا طرفداران برجام و مخالفان آن، حامیان کنسرت و مخالفان آن در جامعه مطرح شده است.

به گفته وی در این مقطع که مشکلات اقتصادی جامعه زیاد است و مسائلی از جمله تورم، اشتغال و تولید را داریم، افرادی سرگرم ایجاد این دوقطبی سازی ها در جامعه هستند.

به هیچ عنوان حاضر به بازگشت پای میز مذاکره نخواهیم بودخطیب جمعه کرج تاکید کرد: مهمترین اهداف افراد و آنهایی که از پشت تریبون ها به ایجاد دوقطبی سازی در جامعه  تلاش می کنند، این است که جوری بر مردم، نخبگان و مسئولان  تاثیرگذاری شود که محاسبات آنها تغییر کرده و نتوانند در مقابل دشمن تصمیم بگیریم، ایجاد اختلاف و دو دستگی میان مردم و حاکمیت نیز از اهداف دوقطبی سازی است و با هدف تولید فتنه های جدید در جامعه در این راستا کار می کنند، با این اهداف کاری می کنند تا سرمایه های اجتماعی کشور مشغول سایش یکدیگر شوند، در مسئله دو قطبی سازی اکنون در عرصه انتخابات پیشرو تاثیرگذاری آن این است که ممکن است فضای جامعه به گونه ای باشد که شاهد انتخاب فردی باشیم که نباید انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه تحریف شعارهای انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری از دیگر اهداف دوقطبی سازی در جامعه است، گفت: وقتی شعارهایی این وسط شایع شود اهداف اصلی انقلاب گم خواهد شد، رواج فرهنگ و ادبیات سیاسی بیگانه و کم رنگ کردن ادبیات انقلابی نیز از دیگر اهداف دوقطبی سازی غیر حقیقی است.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: در کشور ما اکنون یک وضعیت اسف بار اقتصادی را می بینیم که مدیران و مسئولان مربوطه در این راستا برای فرار از این ناکارآمدی به فضاسازی ها و جوسازی های کاذب روی آورده اند تا در قالب دوقطبی سازی القای حاکمیت دوگانه در ایران را ایجاد کنند، در حالی که آنها خود ضف عملکردی در حوزه های معیشتی، اقتصادی و غیره دارند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه خارجی ها از همان قبل انقلاب با مواردی مانند لانه جاسوسی به دنبال کسب اطلاعات از ایران بوده اند، افزود: امروز در این خصوص شدیدتر و با سازماندهی بیشتری پیش می روند به عنوان نمونه دو روز پیش گفتند که حاضریم مذاکره کنیم، اما بیان ما و خط قرمزمان در همه جای ایران همان است که رهبر انقلاب نیز مکرر بیان فرموده اند که ما به هیچ عنوان حاضر به بازگشت پای میز مذاکره نخواهیم بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار