کد خبر: ۴۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
زنجان-معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه تصمیم در شهرستان‌های استان زنجان فعال است و طی شش ماه امسال ۹۱۷ زوج متقاضی طلاق در این سامانه پذیرش شده‌اند.

به گزارش آرانیوز،به نقل از بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با بیان اینکه کاهش نرخ طلاق در وهله اول مستلزم آگاه سازی و برنامه‌ریزی‌های مستمر است ، گفت: زنجان چهاردهمین استانی است که سامانه کاهش طلاق را با عنوان سامانه تصمیم در کشور راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز مستقل و دولتی مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق و سامانه تصمیم در ۴ شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره فعال است، اظهار کرد : مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق از همان ابتدای راه‌اندازی، سعی کرده در مواجهه با اختلافات خانوادگی با مداخله تخصصی روان‌شناختی و مددکاری، زمینه‌های تحکیم بنیان خانواده را فراهم کرده و از بروز طلاق‌های احساسی و غیرمنطقی جلوگیری کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: راه‌اندازی این سامانه تاکنون بازخوردهای خوبی داشته و موجب شده تا افراد ثبت‌نام کننده در سامانه بعد از دریافت مشاوره اگر امکان سازش بود، سازش می‌یابند و اگر نتوانند به هیچ طریقی سازش یابند، پرونده به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

حسینی ابراز کرد: در حال حاضر سامانه تصمیم در شهرستان‌های استان فعال است و طی شش ماه نخست امسال نیز ۹۱۷ زوج متقاضی طلاق در این سامانه پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۳۵ مورد سازش قطعی حاصل شده است.

وی ابراز کرد: اعتیاد، بیکاری، خیانت و اختلافات حاد خانوادگی چهار علت اصلی است که در بروز واقعه طلاق موثر است

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار