کد خبر: ۴۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
زنجان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اتحاد ملت های مسلمان عامل اساسی در شکست توطئه های دشمنان است و برای تحقق وحدت در جهان اسلام همه باید وارد صحنه شوند.

به گزارش آرانیوز، آیت الله علی خاتمی ظهر پنجشنبه در نشست مرکز مطالعات بین‌المللی غرب آسیا جایگاه محور مقاومت در منظومه سیاسی جهان اسلام در محل دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، گفت: برای توصیف جامعه الفاظی استفاده شده و یکی از این کلمات نژاد است که عامل کنار هم قرار گرفتن یک گروه در کنار هم است.

وی اظهار کرد: در قرآن آمده که در قیامت هر کس پشت سر امام خود می ایستد و در این میان امام می‌تواند باعث رشد و یا انحطاط و سقوط افراد شود.

خاتمی تاکید کرد: کلمه قبیله برای جامعه استفاده شده و این کلمه با معناترین کلمه برای معرفی جامعه است که نشان‌دهنده افرادی است که با یک هدف کنار هم زندگی می‌کنند و هم‌زیستی یک جمع برای هدف مشترک را قوم می‌خوانند و این افراد را هدف مشترک دور هم جمع می‌کند.

وی افزود: واژه‌ها در معنای دینی به معنای امت است و این کلمه از«ام» به معنای مادر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اتحاد ملت های مسلمان عامل اساسی در شکست توطئه های دشمنان است و برای تحقق وحدت در جهان اسلام همه باید وارد صحنه شوند.

خاتمی افزود: استکبار جهانی همواره از اتحاد و انسجام در بین مسلمانان وحشت داشته و برای رسیدن به اهداف نامشروع خود در جهان اسلام توطئه های مختلفی همانند جدایی شیعه و سنی را ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه به راه انداختن جنگ های نیابتی و همچنین گرو های تروریستی همانند داعش در جهان اسلام از توطئه های دولت های استکباری است، تاکید کرد: ملت های مسلمان جهان در صورت اتحاد و همدلی می توانند بر توطئه های دشمنان در عرصه های مختلف غلبه کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار