کد خبر: ۴۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
مشهد - مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین با بیان اینکه پیام اربعین به جهانیان، دعوت به زیست توحیدی در پناه امام حسین (ع) است، گفت: اربعین به یک پدیده‌ فرامذهبی و فراملی تبدیل شده است.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام حمید احمدی، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش پیام‌های جهانی اربعین که در مرکز پژوهش‌های آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: اربعین تبدیل به یک پدیده‌ فرا مذهبی و فراملی شده است.

وی با بیان اینکه پیام اربعین به همه‌ جهانیان، دعوت به زیست توحیدی در پناه امام حسین(ع) است، افزود: رهبری در خصوص راهپیمایی اربعین می‌فرمایند: «این راهپیمایی تمرین یک زندگی توحیدی است»، لذا نیاز امروز انسان برگشت به ملکوت و توحید است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه در اربعین هیچ کسی به دنبال منافع شخصی نیست، تصریح کرد: این همان موضوعی است که نیاز امروز جامعه ماست.

مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به راه‌اندازی موج قومیت‌گرایی امپراطوری شوروی از اوایل قرن ۲۰، ابراز کرد: ایران هراسی و شیعه هراسی ادامه‌ همان موج است.

وی با تأکید بر اینکه در اربعین همه‌ مردم بدون توجه به قومیت، ملیت و مذهب خود در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، گفت: با وجود همه‌ اقدامات دشمن در ایجاد تفرقه، اختلاف و به وجود آوردن داعش می‌بینیم که مردم مشتاقانه در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: اربعین محور وحدت و فضیلت‌های انسانی، همگرایی و وحدت است لذا بر همین اساس پیام راهپیمایی اربعین امسال «الحسین یجمعنا» انتخاب شده است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام احمری، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در خراسان رضوی، با بیان اینکه دیگر ادیان و مذاهب ارادت خاصی نسبت به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) دارند، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در این راستا همایش هفته آینده، سخنرانی افراد از دیگر ادیان و مذاهب درباره اربعین و ارادت خود به امام حسین(ع) است.

وی اعزام هزار روحانی به راهپیمایی بزرگ اربعین را از جمله دیگر برنامه‌های کمیته است، افزود: این روحانیان در قالب روحانی کاروان‌های دانشجویی، روحانی موکب‌های خراسان رضوی در طول مسیر و روحانی در مساجد برای اقامه نماز و پرسش و پاسخ دینی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

در ادامه همچنین محمد مهدی نژاد، معاون پژوهش آستان قدس رضوی اظهار کرد: فناوری یعنی علم را در عمل برای قدرت مضاعف به کار گیریم و اربعین هم دقیقا همین کار را می‌کند.

مهدی نژاد با بیان اینکه اربعین تهدیدها و فرصت‌هایی دارد، ابراز کرد: فرصت اربعین ایجاد یک وحدت و همبستگی میان جوامع اسلامی و جهانی است که به کمک جبهه مقاومت هم می‌آید.

در پایان لاله افتخاری، معاون بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: امروز اولین همایش پیام‌های جهانی اربعین با حضور شخصیت‌ها و صاحب نظرانی از ایران و عراق برگزار می‌شود.

لاله افتخاری ادامه داد: این همایش ۱۴ و ۱۵ ماه صفر در نجف و ۱۷ و۱۸ ماه صفر در کربلا، چهار نشست علمی را برگزار می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار