کد خبر: ۴۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
زنجان-مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۱۵ سفیر انفال برای حضور در روستاهای استان زنجان در ماه‌های تبلیغی (محرم و صفر)، آماده می‌شوند.

به گزارش آرانیوز، به نقل از اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی افزود: به همین منظور امسال در ماه‌های محرم و صفر ۱۵ طلاب در ۴۰ روستای تحت پوشش این طرح با تبلیغ و تبیین حراست از منابع‌طبیعی رسالت تیلیغی خود را انجام خواهند داد.

به گفته مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهادکشاورزی استان حفاظت از آب، خاک، و جنگل از جمله وظایف این سفیران است.

حسینی در ادامه به قطع بی‌رویه درختان و آتش‌سوزی در مراتع و اراضی ملی اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تخریب منابع الهی نباید از ظرفیت سفیران انفال غافل شد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: سفیران انفال با اعزام به روستاهای استان با فرهنگ‌سازی و تبیین مسائل انفال می‌توانند قدمی در اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری بردارند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز به معضل قاچاق چوب اشاره کرد و گفت: این مسئله که بیشتر در منطقه طارم و حاشیه رودخانه‌ها اتفاق می‌افتد، یکی از عوامل تخریب منابع‌طبیعی و جنگل‌ها به‌شمار می‌رود.

خلیل آقاجانلو به نقش سفیران انفال در کاهش آمار قاچاق چوب آلات جنگلی و حتی کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها در اراضی ملی اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر موضوع حفاظت از منابع ملی و طبیعی در اولویت کاری مسئولان کشوری قرار گرفته است.

وی  اظهار کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی برای منابع‌طبیعی استان زنجان ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته آقاجانلو، افزایش اعتبارات استانی نیز نشان از توجه بیش از پیش به موضوع حراست و حفاظت از منابع‌طبیعی دارد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید به استفاده از ظرفیت جوامع محلی، خاطرنشان کرد: با بررسی و تحلیل برنامه‌های سفیران انفال که در سال‌های گذشته اجرا شده و ارزیابی آن می‌توان برنامه سال‌های آتی را کیفی‌تر برگزار کرد. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار