کد خبر: ۴۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
بوشهر - سالانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی در شهرستان دشتی تولید می‌شود که بیش از ۸۰ درصد از این تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش آرانیوز، شهرستان دشتی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه تولید و پرورش میگو است و با توجه به صنایع پرورش میگو فرصت‌های خوبی برای اشتغال و تولید فراهم شده است.

در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه و تقویت تولید در عرصه پرورش میگو صورت گرفته است و هم‌اکنون سالانه حدود دو هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی در سطح شهرستان دشتی تولید می‌شود.

با تلاش‌های صورت گرفته میگوی پرورشی دشتی دارای مشتری‌پسندی بالایی است و در بازارهای داخلی و خارجی متقاضیان بسیار زیادی دارد و هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد از میگوی پرورشی است شهرستان صادر می‌شود.

صادرات ۸۰ درصد میگوی دشتی

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بیش از ۸۰ درصد میگوی پرورشی شهرستان دشتی به خارج از کشور صادر می‌شود.

حیدر منصوری اظهار داشت: این شهرستان دارای ۷۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو است که پیش بینی می‌شود امسال دو هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی از مزارع مند برداشت شود.

وی افزود: سایت پرورش میگو مند دشتی دارای ۴۲ مزرعه است که زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

منصوری ادامه داد: اقدامات خوبی توسط دولت در سایت پرورش میگو صورت گرفته و بعد از سالیان سال برق رسانی به این سایت با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام گرفت که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

رعایت مسائل بهداشتی و شرایط امنیت زیستی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دشتی نیز به خبرنگار مهر گفت: امسال چهار شرکت تکثیر میگو که تحت نظارت این اداره است ۲۱۰ میلیون لارو میگو تولید کرده‌اند که به مزارع سطح استان و برخی نیز خارج از استان جهت پرورش میگو ارسال شده است.

احمد ایزدی افزود: این لاروهای میگو طی بیش از ۱۷۰ گواهی تحت نظارت دامپزشکی به مزارع ارسال شد.

وی همچنین بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و شرایط امنیت زیستی توسط پرورش دهندگان جهت تولید مناسب در سال پرورشی تاکید کرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: در سایت مند نیز تاکنون حدود ۶۴ میلیون قطعه لارو ذخیره سازی شده که این تعداد توسط ۸۰ گواهی قرنطینه بهداشتی به سایت منتقل شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار