کد خبر: ۴۶۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
مدیرکل اسبق سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه فرهنگ و دولت ما، ضد بخش خصوصی است، گفت:حدود ۵۱ درصد ظرفیت هنرستان‌های غیردولتی و در مجموع ۳۰ درصد ظرفیت کل مدارس غیردولتی خالی است و و در مقابل تراکم در مدارس دولتی بالاست.

مجید تهرانیان، کارشناس مدیریت آموزشی و مدیرکل اسبق سازمان مدارس غیردولتی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع جایگاه مدارس غیردولتی در مهارت آموزی با بیان اینکه مهمترین مراکزی که می‌توانند به جریان مهارت‌آموزی کمک کنند مدارس هستند، اظهار‌ کرد: برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرا شده که از جمله آنها می‌توان به طرح ایران مهارت اشاره کرد.

وی افزود: تا خرداد ماه سال جاری 54 میلیون و 926 هزار نفر ـ ساعت کار برای 905 هزار دانش‌آموز در طرح ایران مهارت در سطح کشور به ثبت رسیده است؛ در این طرح 5 هزار و 292 مدرسه متوسطه اول شرکت کردند که یک هزار و 593 مورد مدارس غیردولتی بودند که 30 درصد کل مدارس غیردولتی را شامل می‌شود، در حالی که 10 درصد کل مدارس مجری طرح ایران مهارت، مدارس دولتی‌اند.

تهرانیان با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی از ساعات‌ اضافه آموزشی برای فعالیت‌های مکمل غیردرسی برخوردارند و از این جهت طرح ایران مهارت در مدارس غیردولتی قابلیت اجرایی بهتری دارد، گفت: طرح ایران مهارت شاخه‌های بسیار گسترده‌ای دارد و موارد مختلفی را دربرمی‌گیرد؛ در طرح ایران مهارت، 60 ساعت آموزش در سه سال دوره متوسطه اول درنظر گرفته شده است در حالی که باید این دستورالعمل اصلاح شود و حداقل به 60 ساعت در هر یک سال برسد.

فرهنگ و دولت ضدبخش خصوصی است، 51 درصد ظرفیت هنرستان‌های غیردولتی خالی

وی با بیان اینکه فرهنگ و دولت ما، ضد بخش خصوصی است، عنوان‌کرد: در بخش خصوصی آموزش و پرورش، با وجود تلاش‌های انجام شده، آمار سال  96 و 97 نشان می‌دهد که از26 هزار صندلی در هنرستان‌های غیردولتی 13 هزار و 662 صندلی خالی مانده است یعنی حدود 51 درصد ظرفیت هنرستان‌های غیردولتی خالی است البته در مجموع 30 درصد ظرفیت کل مدارس غیردولتی خالی است و در مقابل تراکم در مدارس دولتی بالاست. هیچ کس به دنبال آن نیست که بررسی کند علت این ظرفیت خالی چیست.

تهرانیان ادامه داد: یک نگاه ضدغیردولتی در کشور ما وجود دارد وضعیت مالکیتی مدارس غیردولتی نیز اینگونه است که
در سال 96 و 97، 6.8 درصد مدارس ما احداثی و 82.5 درصد استیجاری است که یکی از تبعات آن افزایش قیمت‌ها و شهریه‌هاست. بانک‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری کمتر به سمت بخش آموزش متمایل‌اند.

در کل کشور 60 تا 80 مدرسه غیردولتی شهریه بالا می‌گیرند

وی با اشاره به اینکه در کل کشور 60 تا 80 مدرسه داریم که ممکن است شهریه بالا بگیرند و در مقابل حدود 300 تا 400 مدرسه هم شرایط نامناسب دارند و چند هزار مدرسه مابقی، از استانداردهای لازم برخوردارند، افزود: بررسی کنید از سال قبل اجاره‌ها چقدر بالا رفته، چقدر حقوق‌ها افزایش یافته، هزینه ملزومات و کاغذ چقدر بالا رفته؟ فقط 167 درصد بهای کاغذ بالا رفته است.

تهرانیان در پایان گفت: به موضوع برخورد شهرداری‌ها نیز باید توجه شود که بابت پسماند مدارس غیردولتی 20 و 40 میلیون تومان قبض صادر می‌کنند باید شهریه مدارس را با واقعیات جامعه متناسب‌سازی کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
0
سلام با توجه به قانون اساسي و صراحت ان در مجاني بودن نظام اموزشي اساسا فلسفه مدارس واموزش پولي را ابتدا در مغايرت با قانون بايد جستجوً كرد وام اينكه اعلام شده ٦٠تا ٨٠مدرسه غير دولتي هزينه بالا مي گيرند عبارت احتمالا خود مبين عدم شناخت اين ميول است ودر حاليكه كاملا مشهود وبسياري تحت عناوين مختلف هزينه هنگفت ميگيرند و يا انهايي نيز كه در عمل وظاهرا در ابتدا نمي گيرند بواسطه عدم تدارك محيتاج ضروري يك نظام اموزشي عملا با تقسيم هزينه ار محل كمبود خود موجبات عملا افزايش از محل كم كاري و امثالهم هيتند مثلا مدرسه وجود دارد ازمايشگاه علوم ويا حرفه وفن ندارد و يا مشابه ويا از محل همين تفاوت مدرسه دولتي و غير دولتي موجبات عزم اموزش ميفي و ضعف ساختار اموزشي و معلمي شده مشخص نيست را صادقانه تمام جوانب در نظررگرفته و حرف جز دروغ زده نميشود و بعد دايه اسلامي و رفتار پيامبر گونه داريم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار