کد خبر: ۴۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
شهرکرد- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش آرانیوز، جعفر مردانی عصر شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: امروزه سلامت و امنیت از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار است و اگر وجود نداشته باشد توسعه پایدار شکل نخواهد گرفت.

وی افزود: بهترین راه برای جلوگیری از هزینه درمان، پیشگیری از بیماری است که تنها ۲۵ درصد از آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و ۷۵ درصد مابقی با تعامل بین بخشی دستگاه‌های اجرایی استان و سیستم بهداشت و درمان محقق می‌شود.

مردانی با اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در این استان، تصریح کرد: براساس اولویت بندی و سطح بندی این طرح از طریق بهورزها و مراکز خدمات جامع سلامت انجام خواهد شد که انتظار است متولیان امر غربالگری جامعه هدف، آگاهی بخشی و قسمت اجرایی را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی بیان کرد: فشار خون یک بیماری خاموش است که اگر پیشگیری نشود، منجر به بیماری‌های کلیوی و قلبی عروقی و سکته‌های مغزی می‌شود که برای بیمار، خانواده و دولت هزینه در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان به نقش رسانه‌ها و خبرگزاری در اطلاع رسانی در راستای اجرای این طرح ملی تاکید کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار