کد خبر: ۴۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
تبریز- مشاور عالی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: مدیریت بحران و توسعه پایدار باید در حوزه میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آرانیوز، مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ظهر امروز یک شنبه در تبریز و با حضور مشاور عالی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اوقاف و میراث فرهنگی استان و جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی برگزار شد.

علیرضا انیسی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی می‌بایست توسعه پایدار و مدیریت بحران مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: طی دهه‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ مدیریت توسعه پایدار در جهان مطرح و در اواخر دهه ۱۹۹۰ شاهد طرح محورهایی اعم از اقتصاد، اجتماعی و محیط زیست در حوزه توسعه پایدار بودیم.

وی ادامه داد: در آغاز قرن ۲۱ دو موضوع توسعه پایدار و مدیریت بحران در میراث فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفت تا اهداف را به سمت توسعه این حوزه جهت پایداری میراث فرهنگی سوق دهد.

انیسی پژوهش، حفاظت و معرفی را سه رکن میراث فرهنگی دانست و گفت: در حوزه پژوهش، تا زمانیکه شناختی از موضوع نداشته باشیم نمی‌توانیم راهکاری ارائه دهیم، از این رو در کنار پژوهش‌ها می‌بایست به شناخت صحیح و به دنبال آن معرفی کارآمد از میراث فرهنگی موجود بپردازیم.

این گزارش حاکی است در ادامه آئین بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی، علیرضا قوچی مدیر دفتر فنی میراث فرهنگی به ارائه گزارش عملکرد مرمتی سال ۱۳۹۷ و محمد رحمت پور کارشناس ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی استان به ارائه گزارشی از وضعیت فعلی ثبت آثار استان پرداختند.

همچنین در این آئین از فعالان حوزه موزه داری و میراث فرهنگی تجلیل به عمل آمد

نظرشما
پربازدیدها